TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Saturday, December 20, 2008

Crystal Mosque..Where is the Crystals??

Last Friday evening, aku + beberapa ahli rombongan Cik Kiah telah pergi ke Masjid Kristal,di area Kg Losong,Kuala Terengganu..dah terlanjur sampai Terengganu..rugi la kalo tak g tempat2 yg tersohor yg ade di negeri nie..tempatnya memang sgt cantik n menarik..tak hairanla kalo budget utk membinanya memakan billion juta ringgit..worth it la...so kat sini..aku nak share dgn sume lah pemandangan di sekitar Masjid Kristal Nie...cume aku nak korang teka n bagitau aku..kat mane letaknya Kristal..sehingga Masjid ini dinamakan Masjid Kristal...oke..

nie perjalanan nak masuk ke area Masjid Kristal...Pemandangan di kiri kanan memang cantik...
Senbod menuju ke Masjid Kristal...n dah nampak dah Kubah Masjid tue...nampak x??

pemandangan di luar masjid...


Pengangkutan yg membawa pelancong-pelancong mengelilingi kawasan di sekeliling Masjid Kristal

meriah dan menarik..memudahkan orang ramai menikmati keindahan Masjid Kristal..

aku mengabadikan kenangan di luar Masjid....

**kristal adalah terletak di penghujung ketiga-tiga tiang yg berada di sekeliling masjid + yg ada di kemuncak Kubah Masjid (berbentuk bulat ) ..kesemuanya ade 4. n oleh kerana 4 kristal nie lah..masjid nie di beri nama Masjid Kristal...itupun dah memakan belanja berbillion juta RM..cube bayangkan kalo seluruh masjid ini disaluti kristal..berapakah agaknya bajet yg perlu dikeluarkan..cube bayangkan....erm....(/me pun tgh keep thinking nie)..

No comments: