TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Sunday, May 3, 2009

Aku Kembali....

Salam...erm...dah lebey 2 minggu aku tak apdet blog aku nie...agak2nye ade ke yg windu kat aku nie ekkk...hurm..sape la aku ni owang nak windu2...hehehe

mungkin sume ingat aku da btol2 bersara dari dunia blog nie agaknya kan...nyaris2 la perkara itu berlaku....hahaha..but sbnrnya aku sudah lebey 2 minggu xleh nak bukak blog...sbb modem maxis broadband nie berada di tgn my father in law..

aku dah 2 minggu terlantar tak sihatkan diri..siyesly..aku btol2 tak sihat..sejak 20hb April lagik aku dah stat tak sihat..iaitu sehari sblm aku abes berkursus di Lumut...malang memang tak berbau..kalo berbau pun..nak kene..kena jgk..

ekceli on 20hb..ptg tu dalam dekat2 kul 5 ptg..aku tetiba rase badan aku semacam..seram sejuk..pale sakit berdenyut..cam nak mati dah rase2nye..so...kt bilik hotel tu aku pun berselimut litup la dalam rase yg betol2 tak selesa..malam tu dahla ade bbq..siap ade karoke..penat aku arrangekan sume..last2 aku terperuk dalam selimut jua akhirnya..

dah dekat2 nak kul 6.30 ptg tue...badan aku jadik panas cam nak meletup..kepala aku smakin berpinar2..aku pelik sgt2...kenapalah dgn aku nie..kak ros(partner bilik aku) pun mcm hairan tgk aku yg siang tadi sihat terus jadik macam orang menunggu mati..nak taknak aku pun mintak tolong dari salah sowang peserta kursus utk antarkan aku ke hospital..n dalam mase yg same aku dah siap2 kol mama aku suh standby..manalah taw kalo2 aku ni sakit siyes..senangla mama n abah aku nak datang amik aku kt hospital lumut tue...

tp paling aku sakit hati dan jiwa raga..mase kat spital tu..aku smpi dalam kul 7.30mlm..tunggu punye tunggu..dekat kul 9.45mlm baru doktor nak panggil aku masuk..tu pun aku yg masuk tanye dr. tu lambat lg ke die nak panggil aku..geram giler aku mase tu...aku dah la tgh sakit x ley tahan..die leh la brfoye2 dgn misi2 kat dalam tu..wat de fak..!!..

dr. kat situ mintak aku g amik air kencing..die nak test...kalo ikutkan ati aku..nak je aku bagi die minum air kencing aku tu..lembssss...30 minit pastu..mama aku pun smpi kat spital..n mase tu result air kencing aku x dapat2 jugak lagik...hospital manjung tu..siyes lembab la..kalo nak mati pun..,mesti mati dulu la baru dr. tu nak rawat..cam siyalllll....
dekat kul 11 baru die panggil n cakap aku ni x demam pun..cume badan panas sket jer..
bodoh punyer dr...badan aku panas macam nak meletup..die kate takde pape...aku menyumpah seranah dalam hati...tuhan je taw...smpi mama aku pun pelik..sbb die pegang badan aku memang terasa panas sgt2..tp cemana dr. tu leh kate takde pape...Bongok!!!

lepas tu mama bwak aku balik hotel..amik barang2 aku n nak bawak aku balik ipoh..abah cakap suh bawak aku kat klinik pvt..suh cek betol2..takkan lah aku xde pape kalo dah macam nak mati dah upe aku die tgk..nasib la ade kak ros n paan..kalo tak..x taw la kursus yg aku organize tu cemana..

aku stay kat ipoh smpi 23hb jer...sbb hubby aku datang nak amik aku bawak balik putrajaya..keadaan aku jadik semakin teruk..demam tak kebah2..badan pun sakit2...ari2 adap ubat je la..seb bek hubby aku jaga aku bagusss...kalo tak..tak taw la camana aku nie...hubby aku siap cuti sbb nak jaga aku..die bawak g hospital putrajaya..the same thing happen..dr. kate aku demam panas jer...Mustahilll!!!..takkan demam panas dekat seminggu tak baik2..aku makan ubat ikut tem...ikut sukatan...tp xde beza lansung..on monday 27 April..hubby bawak aku g klinik kat serdang..mase tu badan aku dah mule naik merah2...dari leher turun smpi ke kaki..sakit...takleh di sentuh2..terasa perit....mase kat klinik tu baru la dr. tu bagi taw yg aku ni dah kene demam campak..at last...dapat jugak aku taw ape penyakit aku...wlupun memang sakit..tp aku lega..aku dah taw sakit aku ape...

dr. bagi aku mc seminggu..suh aku berehat sbb katenya demam campak akan amik mase agak lame utk sembuh...merah2 tu lak naik selepas aku seminggu menderita demam panas...n bermakna aku cuti 2 minggu,.nampak macam best cuti lame2..tp tak gune sbb makan susah..nak bergerak pun payah....seksa taw..so duk la aku kat umah sampai 5hb mei..on 6hb mei baru start keje..n aku harap2 tem tu aku dah fully recovered dari sakit aku..
arini pun aku sbnrnya masih lagik penaing2..cume tanda2 merah tu dah kurang..

thanx a lot to my hubby..sbb dah jage aku dgn sgt2 bagusss...tnpa die..aku rase..smpi arini aku tak baik2 lagik...iskiskisk....








ni la keadaan aku sepanjang aku sakit...kuar masuk spital/klinik utk check up saje pun 6 kali...kene suntik aje 4 kali...huhuhu..sunggup menyusahkan hidup...

3 comments:

Wana said...

Wana rindu ngan akak ohh...

cian lak aiii... best ler tue dapat cuti lelama... i jelezzzz

~ceRRy beRRy~ said...

kesiannya kat akak...
sabar yek..
bawak byk2 rehat...
klu x larat sgt..tdo jek..
ntah2 badan agak dh buat keje byk sgt...
time to rest...

semoga akak cpt sembuh =)

misz_A said...

selamat kembali... salam kenal..