TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Wednesday, December 16, 2009

Kembali COOL

Lanjutan dari keluh kesah siang semalam..
arini aku rase beban di jiwa dah semakin meringankan dirinya..
ptg smlm..mase aku smpi di rumah..
keadaan tenang..umahku sunyi sepi..
bile di tinjau2..xde org rupenye..
org ketiga itu berada diluar kawasan..
maybe dah borink duk umah sorang2..
biarkanlah beliau..sbb itu lebih baik utknya..
n smlm aku tgk umah dalam keadaan stabil..
syukur alhamdulillah..aku dah tak perlu OT lg ..
tak macam kelmarin..
smpi sakit tumit kaki aku...smpi sakit tulang belakang aku..
smpi sakit mata aku..n ofkos la smpi sakit ati aku..
tp ptg smlm semua tue xde..semuanya ok..

mmg smlm aku rase seolah2 doaku telah pun dimakbulkan Tuhan..
wlupun agak penat seharian keje di pejabat..
tp bile lihat suasana umah yg stabil..aku lega..
so..dari plan asal..nak mandi2 n tido..
aku tetibe bersemangat nak memasak..
hati tenang..jiwa tak kacau..mood pun jd oke la..
sdg aku tgh khusyuk memasak..beliau pun baru smpi di rumah..
dalam keadaan basah kuyup..entah dari mana beliau dtg..
kesian pulak aku melihat beliau..
wlupun kehadiran beliau di rumah agak merunsingkan ati aku..
tp naluri kemanusiaan aku masih ada..
aku masih menghormatinya..
dan disebabkan itulah..aku masih mampu tersenyum..
tetibe teringat ayah bonda di kg..uhhh...sayunyerr..

sesudah selesai memasak..
aku pun masuk ke bilik..melepaskan lelah di atas katil..
malas aku nak serabutkan kepala..
hubby ku plak..pulang agak lewat smalam..
so..aku hanye menanti kepulangan suami utk makan bersama-sama..
sambil2 menunggu..aku cube kosongkan fikiran n ati..
taknak pikir yg bukan2..n lebih memfokuskan pade gerakan baby dalam perut..
mungkin itu lebih baik dari meletakkan sesuatu yg membebankan di kepala..

hubby aku smpi dirumah jam 8.30mlm..
entah ape yg mencelikkan ati nyer..
die terus masuk ke bilik menjenguk aku..
dia tanyer.."awak ok tak??"
aku cume angguk n terus berpesan..
"sy dah siap masak..awak makan la dgn "beliau" dulu..
sy tak sedap perut nie..nanti lewat2 sket baru sy makan..tp awak temankan..k"
hubby aku seolah2 mengerti situasi aku..
die pun mengangguk n terus berlalu..
pastu aku terus ke bilik mandi membersihkan diri..
sesudah mandi..aku ke luar ke ruang tamu..
aku tgk hubby ku n beliau masih lagik belum menjamah makan malam..
nak tak nak..aku pun terus ke dapur..
menghidangkan ape yg sedia ade..
n makan bersama-sama dorang..
aku cube berlagak cool..
n cubaan aku mmg menjadi...
alhamdulillah..

lepas abes makan..tanpa disuruh2
hubby aku dgn baik ati menyediakan air suam bergaram..
utk rendaman kaki aku yg sejak kebelakangan nie slalu lenguh2..
nampaknya hubby sudah mule memberikan perhatiannya terhadap aku..
n tidak lagi merungut membuta tuli apabila setiap kali aku mengadu kesakitan ..
n keadaan ini membuatkan aku terasa kembali di hargai..
n mule selesa n nyaman di rumah sendiri..

n kesan dari keselesaan smlm..
arini aku jadik sgt2 tenang..
n hati pun mula berbunga riang...
baby aku pun arini nampaknya memahami ketenangan ibunye..
aku berharap..arini keadaan akan menjadi semakin baik..
lebih baik dari semalam..
insyaAllah..

No comments: