TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Thursday, February 11, 2010

30 Weeks++ Checkup

arini..pepagi aku dah ke KKPJ utk check up..appointment aku kul 10 pg tp sengaja datang awal sbb malas nak tunggu lame2..so..aku smpi di KKPJ dalam kul 8.30pg..relax2 dulu sambil tunggu giliran aku di panggil..dalam kul 9.15pg barulah nama aku di panggil..

Check up kali nie agak berlainan lak procedure nya dari sblm2 nie..kalo sblm nie..lepas dapat Kad Q..aku terus ke makmal..utk test urine & wat HB..tp kali nie..dah lain..kat kaunter daftar tue..die terus bagi botol urine..die suh aku g kencing..pastu bagi kat ade satu kaunter khas utk preggy mom wat urine test..dalam 5 minit dah setel..keputusan urine aku..ok..pastu botol tue kene cuci bersih2 n die suh simpan utk urine test check up yg akan datang..maknanye leh bawak balik lew botol tue..lepas dah setel urine..die suh terus g kaunter HB..tunjuk kad Q n buku merah..dalam 5 minit je..setel..& HB aku pun dah kembali oke..dulu 10 je..arini 11.5..selamat..selamat..kalo tak kene catit dgn pen kaler merah lagik..korang pasan tak..??cepat kan proses check up aku arini..??nampak lebih bersistematik..i like....

lepas dah setel urine n HB..aku scan kad Q utk masuk jumpe Nurse..nak check keadaan kandungan aku..n amik BP aku..aku tunggu dalam 10 minit je..n nurse dalam tue pun so friendly..BP aku arini kembali normal..sebelum nie..140/96...tp td 121/83..n nurse tu pun cakap..BP aku dah oke..alhamdulillah..n then check perut n degup jantung baby..semuanya ok n berada dalam keadaan baik..lega rasenya..cume berat aku je naik 2 kg kali nie..so..total berat aku naik sepanjang 8 bulan ni..adalah 8kg..aku masih ade lagik 4kg je utk tambah berat..sbb kenaikan berat badan yg normal spanjang mengandung adalah 12kg..hope aku leh kontrol2 berat aku ni smpi saat aku nak bersalin..hopefully .:)..lepas dah setel check dgn nurse..aku direfer ke doctor plak utk review BSP & BP aku..

masuk bilik doc..doc tue belek2 buku merah aku..die kate..BP aku dah normal..cume perlu mantain la..jgn stress..jgn penat2 sgt..bykkan berehat..n pasal BSP aku..die mintak wat lagik sekali..kalo tgk dari result tempohari..die kate dah OK..cume nak finalized je..samada aku betol2 dah kontrol diet or not..so on 23/02/10 ni..kene lah wat BSP lagik skali..xpelah..dah ade pengalaman wat BSP skali..pasni aku wat jelah macam aritu..n harap2..result BSP semakin cantikk..insyaAllah.. :) sbb td aku ade tanye,,doc kate..kalo result aku ok jgk pasni..dah tak perlu repeat lagik..hurm..itu yg aku nak sbnrnye..hihihi..

so..kesimpulan dari check up aku arini..semuanya dah kembali pulih..dah xde tanda2 dgn pen kaler merah lagik..syukur sgt2.. & to my baby Alif..thanx sbb jadik budak baik arini yer...ibu sihat bermakna Alif kat dalam tu pun sihat..tu yg paling penting bagi ibu..pasni kite bekerjasama lagik yer utk dapat result checkup yg bagus cam arini..cayang anak ibu....mmuahhhh!!

1 comment:

nurul riza said...

alhamdulillah sumenye ok kan..rse sng ati..HB sy x ok2 lg..dh xtau nak wat cam ne..