TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Tuesday, March 2, 2010

Kalolah benar bagai dikata ..!!

Wo wo wo .. ramai yg tego kate perut aku dah rendah .. ske pun ade .. cuak pun ade .. yelah, org tua2 kate .. kalo perut dah rendah .. tak lame lagik dah nak bersalin lah tue .. uisehhh .. aku baru 33 weeks lol .. tu pun kalo ikut perkiraan aku yg dianggap salah oleh doctor yg periksa aku tempohari la .. aritu die scan2 n sukat tinggi perut aku .. die kate .. "sy tgk kandungan awak nie dah 34 - 35 minggu .. tgk .. scan saiz baby pun .. sume nye saiz 33-35 minggu".. padahal aku baru 32 minggu je mase tue .. ke baby aku jd besar sbb aku ade kencing manis ?? no way lorr .. kencing manis aku bukanlah di tahap yg teruk sgt .. masih terkawal .. so belum memberi efek pade my baby boo .. ke betul ape yg doc kate ??.. aku dah salah kire tarikh 1st day of my last period .. kalo ikut scan terbaru .. EDD aku jatuh on 08/04/10 .. tp kalo ikut EDD asal .. 21/04/10 baru aku bersalin .. jauh tu bezanya .. dekat 2 minggu gap .. aduyai .. ni yg payah kalo period tak tetap nie .. skang dah susah nk tahu bile tarikh sbnr aku kene bersalin .. fenin .. fenin ..

makcik2 kat opis semua dah raba2 perut aku smbil kate.."tak lame lagik..baby kuar la nie .. perut dah jatuh dah .. kaki pun dah sembab dah tue" .. Omaigod!! kalolah benar bagai di kata .. aku dah kene bersiap sedia dari segi mental dah fizikal .. ekceli aku mmg tgh semangat berkobar-kobar dah ni nak menghadapi detik2 itu .. tgh menunggu mase dah ketikanya ajer.. baby pun dah kurang aktif bergerak .. ruang dah semakin sempit .. dah tak macam selalu .. tp lansung tak menjejaskan rekod kiraan 10 kali gerakan dalam sehari yg aku masih buat tue .. my baby masih memberi bekerjasama dgn baik .. gud boy .. :)

so, sblm mase dan ketika itu tiba .. aku nak mintak maaf la awal2 dari korang2 sume kot aku ade terkasar bahasa secara tak disengaja dgn korang2 sume .. 0-0 la yer .. mudah-mudahan proses aku nak melahirkan nanti dipermudahkan olehNya .. amin ..

No comments: