TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Monday, January 17, 2011

Cerita Hujung Minggu yg lalu...

Minggu lepas adalah minggu yg paling santai bagi aku sefamili..
Mom ari jumaat dah balik Ipoh..
sepatutnya aku pun balik ipoh jugak minggu lepas..
tp disebabkan ade app. dgn Dr. Nadir utk 2nd treatment Alif pd ari ahad..
maka terpaksalah ditunda utk balik Ipoh ke minggu depan.. ke 22nd January..
(sengaja besarkan,highlightkan & boldkan tarikh tue)
sabtu kami mmg tak kemana-mana.. duk umah aje..
macam malas lak nak berjimba.. dah bosan..
dengan keadaan anak yg baru nak sihat..
mmg malas btol nak kuar berjalan..gaji pun tak kuar lagikkan..:p
so ari sabtu tue mmg btol2 famili day bagi kami sekeluarga..
On sunday mownink.. pepagi lagik kami dah bergegas ke Klinik Wangsa
kat area Jusco Wangsa Maju..
kami kesana utk wat treatment susulan berkaitan dengan batuk2 Alif.
lanjutan dari rawatan ari Rabu yg lepas..
seb beklah smpi awal.. so org pun tak ramai lagik..
tunggu dalam 10 minit jer.. dh smpi giliran kami..
Alif speerti biasalah.. kalo jumpe doktor..mulelah meragam..
nak2 mase masuk bilik procedure.. die punye jerit.. mak aihhhhhh..
leyh pecah satu klinik tue dibuatnya..
tp nak tak nak kene lakukan jugak proses sedut mnyedut tue..
nak cepat sembuh punye pasalkan..:)
mmg agak siksa jugaklah mase nak bagi Alif sedut gas tue..
die kan dah makin sihat.. tenaga die bertambah
sampai aku & ayah die susah nak pegang . . sbb die meronta2..
tp proses tue berjaya jugak dihabiskan dlm mase 20minit..
then mase nak sedut kahak tue.. Alif dah ok..
maybe dah kehabisan tenaga... :)
doktor kate kahak Alif dah mule bkurangan..alhamdulillah..
tp kami dinasihatkan utk meneruskan tips2 yg diberikan
sehinggalah Alif betol2 pulih dari batuk die..
apepun Alif dah makin sihat sekarang..
n dahpun masuk skool arini.. ibu sgt lega dan senang hati..
malam sblm ke Klinik.. Alif tgh main2 dgn ayah die..
ni mase menunggu giliran..
dan2 tue muke Alif monyok..
tak sihat lah kunun..mintak simpati..
artikel/keratan akhbar yg tertampal di dinding klinik..
berkaitan dgn bahaya ubat batuk kepada kanak-kanak/bayi dibawah 6 bulan..
mase proses nebullizer/sedut gas..
petang tu bawak Alif jalan2 kat tepi masjid besi..
mlm semalam punyer gambar..
budak yg dah semakin sihat..
dan makin aktif menyelerakkan umah..
see my bakul kain..!!!
**ibu mane yg tak susah ati bile anak sakit..
ibu mane yg tak hepi bile anak dah kembali sembuh..
kembali ceria n dah leyh bmain2..
ibu mane??
ce cite.. ce cite..

2 comments:

Ann said...

cer citer..cer citer..

haha. mcm ku kenal dialog ini. :p



syukurlah alif dah semakin sihat. kita yg jadi sakit bila tengok anak tak sihat.

Alif, pasni dah bole selongkar bakul kain ibu lagi yer. :)

~dARlee zURiS~ said...

kesian alif...
alhamdulillah dah semakin sihat :)

zuris pergi gath tu jue.kalu jue g,leh jumpa kan?
balik ipoh minggu nie ek?
harap2 ada rezeki kita jumpa lah ek