TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Thursday, March 10, 2011

Dun treat me like a FOOL..

Astagfirullahalazim....
istigfar banyak2 Jue...
cube tenangkan hati..kawal diri..
aku taw hati kau sakit.. tp..
biar Tuhan jer yg membalas..ok! *hati memujuk
**********************************************
ape perasaan korang.. bile sedang korang seronok berkongsi sesuatu cerita..
yg mmg benar tiada lain selain benar benar belaka..
dihadapan beberapa org kawan..*masih sudi lg ku anggap kawan..
then dorang semua dgn x semena-mena ketawakan ceritamu itu..
seolah2 kau sedang buat lawak..
like stand up comedy.. or etc
atau dalam bahasa yg lebih jelas..
seolah2 kau sedang mereka sebuah cerita tipu..
kalo ketawa sbb tgk org buat lawak tue..
xde lah sakit ati sgt..kan?.. sbb dah lawak..
patutlah kene ketawa..btol tak..??
ni ketawa yang berbaur nk menghina , memerli org.. bagus ker..??
sungguh tak guna org macam tue..
bahasa kasarnya.. celaka btol org itu..
ya.. itu lah yg berlaku pd aku..
menjadi puppet berhidung merah di
ketawakan di depan khalayak ramai.
sebabnya..?? ntah.. aku pun tak paham btol lah..
**************************************
percaya tak korang??
kalo aku kate di zaman sekolah dulu..
aku seorang yg aktif??
percaya tak??
percaya tak korang di zaman skolah dulu aku
mmg sgt aktif..,percaya tak..??
mesti korang tak percaya bile tgk pada saiz fizikal ku sekarang..kan??
tp, yg aku cakap td..bukan ttg sekarang.. aku cakap ttg zaman skolah aku dulu..
tentu2nya zaman skolah dulu aku selim melim..berat pun tak cecah 45kg kowt.
btol..korang bleyh tak percaya.. sbb korang tak sezaman aku..
korang tak satu sekolah dgn aku..
n yes.. mmg aku boleh tipu.. sbb korang takkan tahu pun kalo aku tipu..
tp untung ape yg aku dpt dengan duk menipu ..??
agak2 korang la kan.. aku leyh kaya idup mewah ke kalo aku tipu korang..??
memang taklah kan...
korang mmg berhak utk tidak percaya..
tp korang mmg agak kejam kalo smpi tahap nk menghina or mencerca..
ape tah lagi mentertawakan kebenaran kehidupan org lain..
*****************************
aku bukanlah seorang yg terlalu sensitif..
dalam marah aku masih mampu lagi utk tersenyum..
tp tolong.. tolong jgn ulang smpi 2-3 kali..
sbb sabar aku bisa luntur..
hati aku bisa hancur..
kasih sayangku bisa lebur..
ingatlah.. adakalanya.. kata2 kita..
tak senang didengar di cuping telinga org..
tak mudah diterima di dlm hati org..
berjaga-jagalah dalam berkata-kata..
dan berfikir-fikirlah sebelum buat apa-apa..
**sesungguhnya aku sgt berkecil hati..

8 comments:

Fahreen Fredo said...

sabar ye kak.. insyaallah kite di pihak yang benar.. memang bile badan mengembang sket neh, memang rase rendah diri.. macam reen lah contohnye.. orang ketawakan reen sebab x muat seluar saiz L pon, reen da frust gile.. macam rase terhina T____T

takpe kak, orang2 macam tuh memang suke nak menjatuhkan orang lain.. jenis x suke tengok orang bahagia.. dia x bahagia kot? hehehe

NURUL JAMIAN said...

SABAR JUE YE

Dayu said...

hhhhmmm
sebb tu ke jue nak private blog?

kalau gelak niat nak melawak
oklah lagi
tp kalau gelak 2,3 kali tak habis
tu mmg nak carik pasal

::( ';')جو أمير(';' ):: said...

Reen:: akakk pun rase camtu lah Reen.. die tak sebahagia akak.. sbb tue die dengki..
padahal.. mase die besar gedabak dulu.. xde sapepu tertawakan die.. cool jer.. bile die dah selim.. suke2 je nak ketawakan org.. itu sgt tidak bermoral..oke.. hahaha~ Tengs Reen :)

Nurul :: sedang bersabar..teng Nurul.. :)

::( ';')جو أمير(';' ):: said...

Dayu :: nie salah satu sebab lah.. tp hal yg semalam lebih menyedihkan lagik.. dan ianya dilakukan oleh org yg same.. terukkan org itu.. :(

sharEna said...

dunia mmg ada org jahat. lantak pi jer kt depa tue jue...

cubaan said...

huhu.. ana pernah rasa... sampai jumpa ana terus dia kata mak aii gemoknya ko nana.. dengan mata2 pun jegil ok!! sampai sekarang marah lagi ni.. sob sob sob..

dah tak berdaya nak kurus lagi, nak buat macam mane kan jue..

biarla dorang tu.. jue jgn susah2 hati k... chilll....

mamaelly said...

ermm manusia... tak boleh nampak orang lain dari diri sendiri.. nampak pelik je mula nak menceceh satu dunia.. nampak kita pakai kain senget sebelahh je pun..abih satu opis dia canang...

ermm ape la hak depa nak ketawa2 cam tu jue..sabar je la banyak2.. manusia mmg macam tu..ermm elly pun dah slalu kena..sebab tu elly skang ni sorang2 je kat opis nie..itu pun kene kate lagi.."sombong"..hihi

sabar eh jue