TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Thursday, March 10, 2011

Tentang Buah Hatiku..

Semalam balik dari work..
terus masuk dapur..
bancuh cerelac kat my dak demoks..
die nampak cam kelaparan..
walhal dah bekalkan 2 tupperware kat skool pg td..
tp tak heran sgt sbb dak demoks mmg kuat makan..
kat skool jer aku dah bekalkan 24oz bubur..
abes licin 2 kali makan..
balik umah smlm.. bancuh 6oz jer..
abis jugak.. dan.... tak cukup..
ngamuk2 nak lagikkk..
so aku topup lagik 6oz... baru diam..
geleng kepala aku tgk anak aku mkn..
sgt berselera..
yg tak tahan tu.. siap amik magkuk tu nak makan sdiri..
siap jilat2 bontot mangkuk tue..
lapar sungguh nampaknya..haisshhh
dah puas godek2 mangkuk..
mulelah nak bergendang dondang syg gune mangkuk dan sudu..
aku layankan ajerr..
bile perut die dah kenyang...
mulelah berat badan nak buat apepun.
aku bagi turtle biru adiah pemberian salah sorang blogger momma
mase wat potluck sambut besday kat Wetland aritu
aku tak pasti sape yg bagi..
* sile bitau yer kalo si pemberi ade baca entry ni..
duk leka2 belek turtle tue..
terus terlelap tak sedar diri..
hampir 2 jam gaklah tido..
bile dah bangun dari tido..
mulelah mengganas..
duk tawaf satu umah..
duk explore sume benda yg ade..
duk panjat sana sini.
aku nie dah tak larat nak mengejar..
dah tak terdaya.. cume pandang dari jauh je lah..
sambil2 tgk tv.. ahakssss
ya.. anak aku dah semakin mbesar..
dah semakin lasak
dan semakin tak kenal erti takut..
semua benda die nak wat..
apapun aku bersyukur.. anak aku membesar dgn sihat..
sempurna seperti kanak2 lain..
Dialah cahaya dalam hidup aku..
penyeri dalam keluarga aku..
keletahnya.. cukup menghiburkan.
bebealannya cukup menceriakan..
dielah demoks ku.. budak yg sengih sokmo..
die adalah segala-galanya bagiku..
die lah sayang ibu.. :)
** 5 days to go..

5 comments:

afni+hafiz=dani said...

haha..sama la kita.dani pun kuat mkn.

sharEna said...

seronok tgk anak membesar depan mata kann? =)

::( ';')جو أمير(';' ):: said...

afni :: geleng kepala ibu nie tgk anak kuat makan.. tp sonok kan.. :)

Ena :: tu la tue.. sonok tgk anak mbesar depan mate nie.. nak2 setiap ari ade je perkembangan baru yg die tunjuk.. :)

antalya said...

gendang mangkuk tali kecapi
kenyang perut suka hati

cubaan said...

ibu ana kate, Dani pun dah kuat makan. Macam mana la rupenye Dani kuat makan tu.. rindu dia la..

seronok tgk aliff membesar bagai aliff(johan)..hehe..