TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Wednesday, March 2, 2011

Vacancy - Review Writer for hannahjohary.blogspot.com

Vacancy - Review Writer for hannahjohary.blogspot.com
Berikut adalah syarat-syarat penyertaan: 1. Be a follower of this blog.- Done 2. Write a review on this blog. No word limitation. - Done 3. Your review entry should be linked back to this entry. 4. The title should follow the title of this entry. 5. Leave a comment here so that I can read your entry. 6. Please pick a photo or two of your favorite photo from this blog & include it to your entry.
_______________________________________________________________
Sebenarnya aku masih baru mengenali Hannah.
Rasa-rasanya baru beberapa bulan.
Aku masih ingat lagi tarikhnya.. 01.01.2011..
Perkenalan kami bermula semasa kami sama menghadiri majlis harijadi Kaisya
anak kepada Ann Ilias yg kebetulan seorang blogger juga.
Kami bertemu secara kebetulan di majlis itu.
Aku sebenarnya berjiran dgn Ann Ilias .
Jadi .. sudah lumrah hidup berjiran..
kami telah dijemput utk hadir sama-sama
meraikan majlis harijadi Kaisya yang ke 1 tahun..
Di rumah Ann lah pertemuan antara aku dgn Hannah bermula..
sebelum itu .. aku akui aku belum pernah membaca blog Hannah.
dan aku tak pernah tahu yang Hannah itu seorang blogger..
sebelum ini dunia penulisan blog aku mmg sangat tidak meluas..
aku hanya mengenali beberapa penulis blog sahaja.
itu pun kenal melalui hasil lawatan tapak
yg julung2 kali aku buat ke blog2 yg lain..
tp aku mmg tak pernah sekalipun tersesat sampai ke blog Hannah.. ini serius!!
Di rumah Ann lah baru aku dapat tahu bahawa Hannah seorang blogger.
itupun hasil dari memasang telinga mendengar butir bicara Hannah dan Yaya.
*jgn marah yer Hannah..;p
Yaya juga seorang blogger yg turut hadir di majlis Kaisya.. :)
aku tidak menyangka akan dapat berkenalan
dgn org2 yg mempunyai minat yg sama dengan ku di majlis itu
dalam ertikata yg lain... aku mengenali Hannah.. bukanlah dari dunia blogger
tp di dlm realiti kehidupan.. di dunia alam nyata..
dan barulah dipanjangkan dgn menerjah ke blog kesayangan beliau.. :)
.
.
Menurut pemerhatian mata kasar ku..
dan setelah bertemu .. bertentang 4 mata
secara zahirnya.. Hannah seorang wanita yg sangat soft.
yer.. dia sgt lemah lembut orangnya..
dari liuk tubuhnya sampailah ke tutur bicaranya..
sungguh tertib dan sgt menarik perhatian..
aku tertarik dgn cara Hannah beriteraksi dengan anaknya Myiesha
dan jugak dengan husbandnya, Mett
Hannah jugak seorang yg cantik dan sgt cute
tidak hairanlah kalo Myiesha sgt adorable..
pastilah mengikut jejak langkah ibunya yg comel itu.
sebagai seorang ibu.. Hannah mmg nmpk sgt penyayang orgnya.
jelas terpancar sifat keibuan di wajahnya..
.
.
Bercakap tentang blog Hannah pula..
apa yang mampu aku katakan adalah..
Hannah adalah seorang penulis blog yg baik..
susunan cerita.. dan gubahan kata-kata di dalam blognya..
sangat memikat hati para pembaca.
Panjang lebar.. ya, setiap entry yg Hannah publish..
semuanya cerita yang panjang-panjang..
tp tak pernah pula aku berasa bosan
utk mebacanya sehingga ke noktah terakhir.
Aku rasa Hannah mmg hebat dalam membuat karangan.
tak seperti aku.. paling panjang pun satu mukasurat saja.. ;p
itupun dah cukup utk buat aku merapu meraban..
tp itu tidak berlaku pada entry-entry Hannah..
setiap entrynya penuh dgn cerita2 yg menarik..
penuh dengan info2 yang berguna..
dan adakalanya dihiasi pula dengan gambar2 yang sgt mempersona..
jujur aku katakan.. aku jatuh cinta dgn hasil2 nukilan Hannah
teringin juga utk menjadi penulis sepertinya..
setiap bait2 ceritanya.. membuatkan aku ternanti-nanti..
apakah kesudahan cerita itu..
magic bukan??? ya.. ianya sgt magic bagi aku yg memang jenis sgt malas
utk menbaca ceita yang panjang lebar.
tapi itu tidak berlaku kepada aku bila aku berada di blog Hannah
Hannah mempunyai idea dan hasil tulisan yg sgt menarik
yg berjaya memikat ramai pengunjung utk duduk lebih lama
dan sering ternanti2 Hannah bercerita di blognya.
.
.
Akhir kata, ikhlas dariku,
Hannah,
semoga Hannah terus berjaya dalam kehidupan,
kerjaya dan dalam apa saja yang Hannah lakukan.
kekallah cute selama-lamanya. Dan semoga perkenalan kita yang singkat itu..
dapat berpanjangan dan berkekalan sehingga bila-bila pun.
Syukur ke hadrat Ilahi kerana telah memberikan kita peluang
untuk bertemu di dunia ini..
semoga dengan minat yang sama yang kita ada ini..
dapat mengeratkan lagi hubungan silaturrahim antara kite sesama manusia
di muka bumi ini.
.
.
** Jue sgt suke dengan gambar2 dibawah nie..
jelas terpancar betapa kasih dan sayangnya Hannah
terhadapa Myiesha dan betapa eratnya
ikatan kekeluargaan yang terjalin.
Hannah & Mett sgt loving couple.
Memiliki Myiesha yg sgt adorable
adalah bonus paling berharga utk kalian berdua.
:)

Salam Dari Seorang Sahabat,

Jue Rayyan

2 comments:

NURUL said...

masing2 masuk reviev ttg blog hannah nurul nak buat juga tapi malas nya nak tulis. gud luck jue

NURUL said...

masing2 masuk reviev ttg blog hannah nurul nak buat juga tapi malas nya nak tulis. gud luck jue