TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Wednesday, October 6, 2010

Warkah Buat Anak Ibu..

Assalamualaikum sayang ibu..
Wat ape tue anak ibu?? Tentu Alif saat nie sedang tido di samping Tok Ma kat umah tue kan..?? Or mungkin Alif tgh bergolek2 main dgn abg Akim.. selalunya time2 camni Alif mmg dah bangun.. & dah siap di mandikan oleh Tok Ma.. sbb kebiasaanya Alif akan bangun awal seawal ibu bersiap2 nak pergi kerja..setahu ibu.. Alif mmg dari dulu lagik begitu.. ibu harap Alif akan terus begitu.. tak liat bangun awal pagi.. Orang tua-tua kate.. kalo rajin bangun awal pagi.. rezeki pun senang masuk.. ibu doakan semoga Alif murah rezeki dgn kebiasaan Alif nie..InsyaAllah..
Pagi td, mase ibu jenguk ke bilik Alif.. Alif dah bangun.. siap sembang sorang2 .. so cute.. bile ibu masuk bilik Alif.. Alif terus tersenyum menyambut kedatangan ibu.. senyuman itulah yg membuatkan ibu selalu jadik malas nak g keje.. tp kalo ibu tak g keje.. camne ibu nak menyara Alif..??Ibu kene same2 berusaha dgn ayah.. cari rezeki utk menyara keluarga kita.. bukanlah nak kaya.. cukup lah dapat bagi Alif & keluarga kita hidup selesa..
lagik beberapa hari.. Alif akan berusia 7 bulan.. macam tak terasa lansung masa begitu cepat berlalu.. ibu rasa macam baru lagik melahirkan Alif ke dunia nie.. masih ternampak2 wajah kecil mulus Alif saat pertama kali ibu menatap zuriat ibu.. mase tu Alif baru seberat 2.3kg.. tp skearang.. setelah 6 bulan berlalu.. Alif dah banyak berubah.. Alif dah makin membesar.. membesar hampir 4 kali ganda dari asalnya.. now Alif dah seberat 8.9kg.. dah mula buat ibu rase lenguh utk Alif di dukung & di timang2.. ibu bersyukur sgt2 kerana Alif membesar dgn sihat dan sempurna sifat.. itulah yg ibu harapkan dan doakan sejak Alif masih di dalam kandungan Ibu lagi..
Kini.. Alif dah mula menerokai dunia baru.. Alif dah boleh ketawa2,meniarap menonggek2, berguling2 dan bermain sendirian tanpa perlu pemerhatian 24jam.. Alif mmg seorang anak yg mampu berdikari.. ciri2 seorang abang amat terserlah dalam diri Alif.. Alif tak byk menyusahkan ibu & ayah.. & Tok Ma jugak.. Alif pandai melayan diri Alif sdiri saat ibu sibuk buat kerja ibu.. Ibu slalu nampak Alif dodoikan diri Alif sdiri bila Alif mengantuk.. selalu terdengar2 seolah2 Alif menyanyi mendodoikan diri.. pandai anak ibu.. Tp kadang-kadang .. bile Alif xde mood.. Ibu pening jugak.. mulalah Alifmerengek2 manja minta perhatian & susah plak utk ibu memujuk kalo Alif merajuk.. kadang2 ibu geram jugak.. rasa macam nak cubit2 jer pipi & paha Alif yg gebu tue.. tp ibu sayang Alif.. Ibu tak sampai ati nak sakitkan anak ibu.. Alif adalah segala-galanya bagi ibu.. ayah pun sayangkan Alif taw.. malah ibu rasa ayah lebih sayangkan Alif dari ibu.. tp ibu tak kisah.. ibu tak jeles.. Ibu lagi suka kalo ayah lebih pentingkan Alif.. Alif zuriat kami.. seharusnyalah Alif penting utk ibu & ayah..
Alif melalui situasi yg sama macam ibu.. menjadi cucu pertama dalam keluarga mmg menjadi satu kenikmatan.. segala-galanya ditumpukan pada kita aje.. ape sahaja yg diingini.. pasti akan di tunaikan.. tp ibu harap sgt2.. Alif tak akan terlalu di manjakan oleh atuk2 & nenek2 Alif.. mahupun pakcik2 & makcik2 Alif.. dan juga ibu & ayah Alif sdiri juga .. ibu tak mahu kemanjaan itu bakal merosakkan diri Alif suatu masa kelak. Ibu mahu Alif membesar dengan penuh kasih sayang & didikan yang sempurna serta mencukupi.. untuk menjadi bekal apabila Alif dewasa dan semoga Alif dapat menjaga dan menyara ibu & ayah apabila kami sudah tua dan sudah tidak berdaya kelak..
Alif,
Setakat ini dulu coretan ibu buat Alif utk kali ini.. sebenarnya masih banyak lagi yg ingin ibu luahkan buatmu wahai anak ibu.. tp untuk kali ini.. cukuplah setakat ini dulu.. kita akan bertemu dan berbicara lagi di lembaran yang akan datang.. Sesungguhnya.. ketahuilah oleh mu anakku.. ibu sgt2 menyayangi Alif..
Yang Menyayangimu Selalu,
Ibu mu..Zunita Bt Sokafly @ Jue Amer.

6 comments:

SyimaSyaz said...

alif baca ni sure touching ni....

itulah nikmatnya menjadi ibu...n i love my mom too....sob sob

::( ';')جو أمير(';' ):: said...

me too... huwaaaa~...

::( ';')جو أمير(';' ):: said...
This comment has been removed by the author.
wardah said...

Alif dah besar berbakti pada ibu tau. Oh btw jue, saya tag awak.

=)

~dARlee zURiS~ said...

sebak lah pula.huhuu...

ti alif dah blh baca,kena kasi dia baca nie
isi hati ibu :)

Wizza said...

sweet =)