TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Friday, August 26, 2011

Ramadhan Day 25 Punyer Citer

Semalam , mase semua org masih bekerja di hari-hari terakhir sblm Syawal tiba..
aku dah start melepap kat umah.. nak citer kan pun.. panjang citernya.. so takyah citer ah..
dek kerana semalam dah tak g koje kan.. makanya haruslah aku mengemas ape yg patut..
online pun kejap2 je sbb sambil2 wat koje umah yang masih  byk blum setel...
 kalu duk ngadap pc je.. ate bile nak siap kejenya.. ye dok..??
semalam dapat jugak lah basuk kain baju 2-3 round.. siap sidai sume..
menyapu dan mengemop lantai sume setel..
dapur pun abes aku kemas.. berkilat sinki tu aku buat.. 
sampah sarap segala mak nenek aku kumpulkan setempat.. punyelah rajin..
semangat nak balik kampung beraya dah menghantui diri.. 
itu yg rajin semacam tue.. pakkal laki aku koje lagik je smpi jumaat..
kalu idak.. semalam lagi aku dah cha alip but balik kg.. hahhaa..

semalam lepas dah siap memasak bagai.. siap g Mydin tu ptg smalam..
sebab nak beli lauk ,nak masak utk bbuka..
nak tau lauk ape...?? sejenis je puwn... nnt aku tepek gambo kat bawah kang.. 
kome tunggu je entry nie abes.. ade lah gambo-gambonye..;p
dan semalam sementara nak nunggu waktu berbuka..
sempatlah sumbat2 duit raya dalam sampul yg aku beli kat meden..
laki n anak aku pulak.. sedap je terlentang tdo depan tv..
si ayah tu katelah penat balik keje.. si anak tu penat ape tak taw lah..
penat menolong ibu mengemas menyepah agaknya.. hihihi

ini jer yg mampu... setiap sampul lain2 jumlahnye.. akan dibagi ikut suka ati.. kite tgk sape yg untung.. hahaha..
nak menyumbat dwet raya tu pun dh tak lalu dah sebenarnya..
penat sesangat rasenya semalam dek kerana rajin bebenor wat keje umah..
smpi terlajak waktu berbuka..*lebih 2 minit je kut.. 
semua gara-gara duk ralit sumbat dwet raya.. pastu pasang plak cenel bbtv..
mane nak dengor azan Maghrib.. bile tgk jam kat dinding baru sedor..
mujur lah terlebih 2 minit je..n selamat jugak semuanya dah siap idang atas meja makan..
dan inilah lauk yg aku masak semalam..sedap woooo..
sape yg cakap tak sedap kalo sdiri yg masak.. ye dok..?? opkos lah sesedap tekak..kan..

kerang bercili , resipi dari AkuBukanCheff

kite kasik zoom sket.. walllaaaaa~

sayur kobis pemalas namenya.:)


lauk sejenis.. sayur sejenis.. jadiklah dari takde..
org lain belum tentu nak masak lagik utk bbuka bile dah last2 pose gini..
entah2 ade yg dah tutup dapur dah pun sume beli kat bazaar je..
kalo ikutkan mmg takmo masak dah.. beli je lauk pauk kat bazar.. 
sementelah bahan mentah pun dah lingkup aku gne..
tp dek kerana teringin punye pasal.. melayan tekak sdiri sbnrnya..
aku memasak jugaklah dgn semangatnya..:) 
sekian cerita aku ttg hari semalam.. 
wabillahitaufik wal hidayah wassalamualikum warohmatullah hiwabarokatuh

No comments: