TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Friday, October 8, 2010

Bukan Cengeng.. Hanya Naluriku sebagai ibu..

perempuan nie mmg tak leh di pisahkan dgn tangisan..
asal menangis je ..perempuan..
asal perempuan jer .. mesti menangis..
macamlah lelaki tak menangis lansung.. kan..'
tak adil sungguh stetment tue..
tp kali nie aku bukan nak bercerita pasal menangis
or nak ajar cara2 nak tahan diri dari menangis..
bukan ekk .. bukannnn..
cume nak share sket dgn korang pasal blog ni..---->Doa Buat Alanna
mesti ade yg penah baca blog nie..kan
n aku yakin.. aku bukanlah org pertama yg rajin menyinggah ke blog nie
...terus terang aku cakap..
setiap kali aku masuk blog nie.. setiap kali bace setiap patah kata2nya.
setiap kali itu lah membuatkan air mata aku mengalir..
ntah kenapa.. setiap bait kata-kata dalam blog itu..
membawa aku ke situasi yg sungguh memilukan..
membawa aku masuk ke dlm dunia pemilik blog itu..
merasai liku2 kesedihan yg dialaminya..
kehilangan insan tersayang mmg sesuatu yg sukar utk ditafsirkan penderitaannya..
dia kehilangan anak perempuannya yg masih kecil..
belum puas die nak bermanja mesra..
anaknya telah pergi mengadap Ilahi..
dan aku .. sebagai seorang ibu.. turut merasai kesedihan itu.
setiap kali memandang wajah arwah Alanna.. pasti aku terkenangkan Alif..
wlupun Alif masih hidup.. masih sihat.. aktif dan ceria
tp esok lusa.. siapa yg tahu apa yg bakal dilaluinya..
dan aku sebagai ibunya.. merasa sgt takut utk menghadapi sebarang kemungkinan..
kemungkinan yg tak disangka-sangka..
dan yang tiada siapa dapat menjangka..
Allah itu maha Berkuasa..mampu menentukan apa saja yg dimahukanNya..
jadi.. sbg manusia biasa.. siapalah aku utk mendabik dada..
mengatakan yg Alif itu milikku selamanya..
oh!.. andai apa yg di alami oleh Mama Alanna..
berlaku ke pada diri aku..dan ahli keluarga ku
mampukah aku jadi sekuat dia..
tabah aku utk menghadapi segalanya..
aku bukan cengeng.. tp naluriku sebagai seorang ibu..
membuatkan airmataku mengalir lagi..
Dan...
Siapa diantara kamu semua yg sgt kuat..
yang sangat tabah..
yang mampu menerima kehilangan insan tercinta..??
siapa?? siapa??
Aku percaya..jawapannya pasti ---> Tiada Siapa!!

3 comments:

Anonymous said...

yup! suka ati kita la kan nak nangis ke idak...hehe!

akak pun nangis mase baca kisah dia..sob..sob..

❤ Diyan Idris AidyEmpire ❤ said...

mummy salah sorang pembaca entry dlm blog permaisuri syurga tu...yup btol..bait2 ayat dlm tu wat ati kita jd sedih kan..mummy pun same..wlpun blm ade baby lg(insyaALLAH nti ade la tu kan) mummy fikir leh ke mummy kuat klo jd bende yg sama mcm org tua alanna ni.....ape2 pun al fatihah untuk alanna.....

❤ Diyan Idris AidyEmpire ❤ said...

mummy salah sorang pembaca entry dlm blog permaisuri syurga tu...yup btol..bait2 ayat dlm tu wat ati kita jd sedih kan..mummy pun same..wlpun blm ade baby lg(insyaALLAH nti ade la tu kan) mummy fikir leh ke mummy kuat klo jd bende yg sama mcm org tua alanna ni.....ape2 pun al fatihah untuk alanna.....