TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Thursday, May 19, 2011

Kisah Cintaku Episod #3

** Sambung lagik..

Mase Amer sampai dekat kitorang,Grac|e terus pegang tangan Amer seperti dalam keadaan berpimpin tangan. Dan aku  terus tenung muke Amer dalam2.. ade getar di hatiku.. dan jantungku rase cam nak tercabut je saat itu..dan die hanya mampu tunduk merenung lantai .. Aku geram sbnrnya.." ape semua nie..kate dah clashhh.. abes nie ape..?? " aku menjerit dalam hati.. kalolah Grac|e xde kat situ dan kalolah aku tak fikirkan yg kat situ adalah tempat terbuka.. nak je aku terkam Amer dan sepak pipi die laju2 + gigit daging2 yg menggebu kat lengan2 die tue.. geramnye aku!!!.. Ape sbnrnya permainan diorang nie....??? WTH!!!! .. tetapi aku pendamkan aje dalam hati.. muke aku tem tu mmg rasenya dah merah padam kut.. telinga aku dah panas nak meletup.. "siap ko nanti !" aku berkata-kata dlm hati.. tetibe Grac|e bersuara memecah kebuntuan yg wujud disitu.. "jom lunch same.." aku tahu Grac|e perasan dgn ketegangan yg berlaku.. tetapi die buat2 tak taw je.. Amer pun hanya diam membisu.. "apasal ko diam hah mamat?? cakap lah.. ko takmo tego aku ke hari nie.. huh??"  tetapi dalam geram2 tue..aku cube tak nak tunjuk yg sebenarnya aku sedang bengang dan CEMBURU pada Grac|e..jadik aku bersetuju utk lunch dgn diorang. Cool kan aku..?? padahal Tuhan je yg tahu... Dan tghari itu kami lunch bertiga di food court Alamanda..aku duduk mengadap pasangan kekasih yg kununnya sblm nie dah clash itu.. mase kami tgh makan pun.. aku mmg takde selera nak pandang muke Amer.. sembang2 dgn Grac|e pun biasa2 je.. Dalam hati aku cume pikir nak makan cepat2 dan aku nak balik.. dats all.. Selepas borak2 selama hampir sejam .. aku mintak diri utk pulang.. kali ni aku kene balik naik bas..selalunya setiap kali jumpe Amer.. die yg akan hantarkan aku pulang.. yelah.. takkan lah Amer nak hantar aku balik kan.. Grac|e kan ade dgn die..Dah tentu2 tak lah kan..  

Mase dalam bas.. aku dapat sms dari Amer.. "Awak, sy mintak maaf"..sial btol.. senang btol ko mintak maaf kan... ape ko ingat hati aku nie ape benda yg senang2 je ko nak permainkan..aku tak balas sms tu.. Air mata dah hampir menitis di pipi.. aku sedih T_____T.. aku hanya mampu menahan getar dihati sepanjang perjalanan pulang.. sememangnya aku rase nak menangis sgt2..  aku dh di tipu hidup2.. kekecewaan aku ketika bersama Fendi, berulang lagik nampaknya..Bodoh.. bodoh.. bodoh.. aku mmg bodoh sebab percaya pada lelaki berwajah suci macam Amer. Lelaki semuanya sama.. Huwaaaaaaaaa~...

Keesokan harinya.. aku cuti.. Hari minggu kali ni... aku tidak kemana-mana.. Mood aku, semangat aku jadik hilang dek kerana peristiwa semalam. Wlupun antara aku dgn Amer belum ade hubungan yg serius.. tp aku dah mula menyayangi dia.. aku dah mula cube nak sayang dia sejak die kata die dah berpisah dgn Grac|e.. kalo lah aku tahu Grac|e masih lagik awek die.. aku takkan teruskan perasaan aku ni.. aku takmo jadik perempuan perampas.. aku akan berundur same seperti sewaktu aku berundur dalam hidup Extract dan V dulu. Tengahari itu, Amer call aku.. banyak kali.. sms pun banyak yg masuk.. dan ade diantaranya berbunyik "Awak, sy mintak maaf sgt2 pasal semalam, sy tak bermaksud nak menipu awak..semua nie adalah rancangan Grac|e, die yg merancang utk mengenakan awak.. die yg plan utk mengaku yg kami dah break sbb die nak tgk ape reaksi awak terhadap perpisahan kami. Dan sy sdiri tak suke dgn plan die tue..Mula2 memang sy bersekongkol dgn Grac|e, tp selepas sy dah rapat dgn awak, kenal sikap awak, sy dah mula sukakan awak, Sumpah!!".. aku terdiam.. lama aku membisu.. aku tak membalas wlu satu pun sms dari Amer td..Biarlah.. hati aku masih sakit..aku perlukan tempoh utk bertenang.. 

Hampir 2 minggu aku dan Amer tidak berhubung..merajuk sbnrnya.. aku pun malas nak masuk cenel.. Hati aku dah terluka.. Rasa kecewa masih belum sembuh.. Dan pada suatu hari, aku terima sms dari Amer lagi..
 " saya tahu awak masih marahkan sy..terpulanglah.. tp kali nie sy nak beritahu awk yg sy dah betol2 break dgn Grac|e.. sy dah bertengkar dgn die sejak hari itu kerana perbuatannya pada awak tempohari pada sy adalah melampau. Sy tak suke die nak permainkan perasaan awak smpi tahap ini.. dan sy dah wat keputusan utk berpisah dgn die.. kali ni kami betol2 break off..".. aku terkesima seketika.. tp terpikir jugak.. apsal die nak bitau aku semua nie..??penting ke utk aku tahu.. ape kene mengenanya dgn aku.. ?? lalu aku membalas sms Amer.. "so??".. pendek je.. 5 minit kemudian sms Amer masuk lagik.. " so.. sy nak jumpe awak.. boleh?? ".. " for what?" aku balas lagik.. " sy ade sumting nak cakap dgn awak.. dah lame dah sy berfikirkan ttg ini..dan sy rasa dah tiba saatnya sy cakap benda nie dgn awak".. wah!.. offer yg menarik.. tp.. boleh percaya ke kali nie..?? ke die nak tipu aku lagik..??  hurm.. setonirojim sedang menghasut aku utk tidak mudah terpengaruh dgn  ayat2 Amer tu.. tp hati aku mmg terkinja2 nak taw ape yg nak Amer smpikan pada aku tu.. *dasar miang*.. dan aku membalas sms Amer lagi.. " ok, malam nie, awak amik sy kul 8, sy takmo g jauh2 .. dekat2 sudah sbb sy takmo kuar lame2..sok sy keje..".. tak smpi seminit msg Amer smpi.. eksaited la plak mamat nie.. "OK, :) "..

Dan malam itu kami bertemu, die bawak aku pegi kat Dataran Masjid Putrajaya.. mule2 tu kami saling membisu.. tak tahu nak mulekan perbualan dari mane.. tetibe 2-2 nya jadik pemalu.. *choiiii*.. dah hamir 15 minit duk diam membisu.. aku pun bersuara".. sbnrnya.. awak nak cakap ape nie dgn sy nie..? kalo xde pape, sy nak balik.." selamba je aku sound.. padahal dalam hati tgh tak sabar2 nak tunggu cite dari Amer.. dan Amer pun memulakan ayatnye.. " awk, sbnrnya sejak dari 1st kite jumpa, mase sy bawak awak g makan sate kat kajang tu.. sy dah mula sukakan awak.. tp sy tak tahu nak cakap dgn awak camana..? nnt mesti awk pikir sy nie gelojoh or nak amik kesempatan terhadap awk.lgpun mase tu sy masih dgn Grac|e.." ..kate Amer.. " lepas tue?" aku menyoal lagik.. dan Amer menyambung kata2nya " sy tak tahu samada awak perasan atau tidak.. sy mmg sukakan awak.. sy nie jenis tak pandai nak ayat2 pompuan cam lelaki lain. . bagi bunga , adiah sume tu bukan cara sy.. ".. Amer terdiam sejenak.. memikirkan ape yg harus diperkatakan lagi.. dan aku hanya diam membisu menantikan ayat2 seterusnya.. " sbnrnya sy tak pernah serius dgn Grac|e , kami kenal same dgn cara awak kenal saya.. di irc jugak.. sbnrnya masa awak kenal sy.. sy baru je kapel dengan Grac|e sebulan..cume Grac|e je yg menambah2 kununnya kami dah kapel lame... penah ke awak nampak sy sembang2 dgn Grac|e kat cenel..?? jarang kan.. Grac|e tue sbnrnya dh ade BF lain selain sy.. tp hanya sy je yg tahu sbb sy kenal lelaki tu..sy tahu Grac|e nak pergunakan sy je selama nie.. sbb sy ade kuasa di cenel..hanya sebab itu saje.".. aku simpati.. *tetibe.. dasar pompuan ati kaler maroon.. hahaha.. " jadi awak nak ape dgn sy skarang nie??" tetiba jugak aku jadik gelojoh nak taw kemuncak cerita yg Amer smpikan.." sy nak kapel dgn awak".. ringkas Amer menjawab.. dan ayat tu buat aku terdiam.. malu sbnrnya.. hihihi.. " nanti lah sy fikirkan" aku maish nak berjual mahal.. ngade2.. dan malam itu selepas balik dari bertemu Amer.. aku tetiba jadi angau.. sengal btol.. baru org ajak kapel aku dah suke gini.. belum lagik ajak kawen tu.. ape lah aku nie kan :p... Malam tu aku tido dgn hati yg sgt gembira.. yes!!.. akhirnya.. Amer mengakui jugak perasaan die thadap aku.. tetapi perasaan aku terhadap die Tuhan saje yg tahu.. die masih tak tahu atau sgaja buat2 tak paham..Padahal aku dah lame sukekan die jugak.. 

** bersambung lagik yer kawan2.. (dah cam sinetron cite endon lak panjang sgt)..nie baru declare kapel taw..belum lagik part  propose nak tunang dan kawen..nnt aku akan cube ringkaskan dalam episod ke 4 insyaAllah..:)

No comments: