TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Thursday, June 9, 2011

Rindu...

Sejak isnin lepas, aku duk sibuk berlatih netball tgh padang .. semua tu sebagai persediaan utk menghadapi game bola jaring yang bakal berlansung selama 3 hari pada minggu depan (17-19 June) utk Sukan KPPM(Kesatuan Pegawai Penguatkuasa Malaysia).. dah lame sbnrnya aku tak aktif, abes sakit sume badan2 nie hah dek penangan training netball.. Hari pertama .. aku masih cool lagik.. tp start masuk hari kedua.. satu badan rase sakit2.. padan muka aku.. rajin sangat eksesais.. ni lah padahnya.. 

Last aku main netball utk kementerian adalah pada Ogos 2009.. mase tu aku dah pun hamil 2 bulan, tp tem tu aku tak tahu yg aku pregnant.. selamba je lompat2 terkinja2 tgh padang..siap menang.. jadik juara lak tu.. dasat tak mak buyung punye penangan.. Posisi aku adalah sebagai WA(Wing Attack)..dah hampir 5 thn aku men di posisi tue sejak mewakili team netball kementerian.. Padahal sblm nie aku hanya reti men posisi GS saje..n penah sesekali men di posisi C.. tp tu kisah 17 tahun lalu.. ketika itu aku dalam tingkatan 1.. masa tu, aku masih selim melim lagik.. berat badan pun baru 42kg dengan ketinggian aku 160cm ni..takde lah dompot cam skang nie.. tem tue aku dipilih utk jadi pemain netball mewakili sekolah aku.. geng2 aku masa tu, Khodijah (Deja Zawawi), Intan(Samsuria), Deny, Nazima, Rosmaria Shah, Nana , Hasyanti dan beberapa org lagik yg aku dah lupe namanya.. Aku bermain di posisi GS.. dari form1 smpilah form 5.. masa tu kalo kat Ipoh, tem netball kami agak disegani masa dulu..penah beberapa kali menjadi juara Daerah Kinta 2, Perak..

Rindunya zaman-zaman kegemilangan aktif men netball dulu tue..kalolah ditanya pada aku zaman mana yang paling aku rindu... tentulah zaman2 aku bersama team netball aku.. skang nie masing2 dah berkeluarga dan bkerjaya.. kawan2 aku.. Deja dah kawin n now jadik nurse.. nazima pun dah kawin anak 2.. Intan skang nie keje kastam kat Senawang.. n die sdg sarat ngandung anak sulung.. Deny pula dah keje as stewardess Air Asia, Nana pun  dah kawen.. ade anak sorang dan keje kat RTM Angkasapuri as technician..Rosmaria aku tak pasti ape statusnya skang sbb dah lame lost contact...Yanti pula dah jadi cekgu kat skolah rendah kat Kota Damansara.. dengarnya anak die pun dah 2.. masing2 dah punya kehidupan sendiri..rindu sgt2 kat dorang semua... tak taw lah bile kami dapat berkumpul semula cam dulu-dulu..sangat-sangat rindu.. agak2 dorang rindu aku tak.. ?? 
mase nie aku diimport men utk perlawanan antara kelas.. masa nie aku baru form 2...teka yang mana satu aku.. tekalah.. :)

mase ni men utk MAKSWIP..jadi C ok.. aku dah keje kat KPDNKK dan jadi wakil kementerian mase ni..tem ni dah tembam woooo... tp mase ni bujang lagik ok...hihihi

tanak tepek gambo nie sbb aku nampak selekeh gila.. tp aku tepek jugaklah ..kenangan nie.. ni lah team netball yang aku paling rindu.. Berdiri Dari Kiri: Nazima, Deny, Mastini,, Intan & Rosmaria.. Duduk Dari Kiri : Aku(dgn tudung selekeh), Hasyanti, Cikgu Sofea, Cikgu Rosilawati, Khodijah & Suriati..(mase ni kalo tak silap aku baru form 3)... Nana xde dalam pic nie sbb die masuk team ni  form 4..
Skang aku dah men netball dgn team baru.. yang juga  tak kurang hebatnya.. selama aku dgn dorang hampir 4-5 tahun nie.. dah 3 kali kami jadik juara..tp itu perlawanan antara agensi lah.. bukannya lawan antara kementerian pun.. kalo antara Kementerian tu tak berani nak jamin lah leyh menang ke tidak.. tuah ayam nampak dikaki.. tuah manusia.. siapa yang tahu.. kan.. :)

Dan sekali lagi.. aku nak cakap kat sini.. aku sangat rindukan kawan2 aku yg dulu2.. kawan2 aku yg same2 mengharumkan name skolah dalam sukan netball.. rindu sgt2.. 

p/s : kalo korang nak tahu.. zaman skolah dulu aku mmg aktif bersukan.. bukan netball je aku main.. bola baling, bola tampar, rounders, lumba lari , lempar cakera, lompat jaun, lontar peluru dan lompat tinggi juga.. semuanya aku main.. dan jangan tak percaya yang aku penah pegang gelaran olahragawati mase form 5 dulu.. Ini serius. aku tak tipu taw.. dan gara2 dulu aku terlalu aktif  dan skang ni aku dh tak bape nak aktif lah badan aku mengembang bagai johan cenggini.. itulah rahsia kemontokkan tubuh aku ni kalo korang nak tau..hahaha...

1 comment:

fanadyalicious said...

GK gamba 1st yg pkai tudung merah tu dah mcm kak anis lak...apekah..?!