TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Wednesday, August 17, 2011

Entry Secara Marathon.. :)

Hurm... arini semua org selain wilayah sedang bercuti.. Cuti Nuzul Quran.. aku dan suami plak warga Wilayah.. walaupun die Wilayah KL dan aku Wilayah Putrajaya.. tetap jugak kami berdua tidak tergolong dalm org bercuti pada hari ni.. dan ini bermakna.. kami kene bekerja.. huwaaaaaa~~ sgt tak best.. tp best jugak sbnrnya.. sbb kat opis aku pun sunyi sepi macam duk dalam gua..bezanya kat sini terang benderang dgn cahaya lampu.. yg kat opis ni pun memasing ada yg amik cuti arini .. aku yg mmg dah bercuti isnin dan semalam.. haruslah datang keje arini sbb cuti dah tamat.. :)

Nak sembang2 di fesbuk , haruslah x best.. sbb ramai kawan2 aku semuanya keje kat area selain Wilayah.. so makne kata.. dorang tgh bercuti... dan semestinya dorang takde hadap pc macam aku tgh wat skang nie duk mgadap fb dan berblog.. idea aku nak mengarang pun xde nie.. blank terussss.. tp lepas godek2 album di pc.. terjumpa lah beberapa bahan yg sesuai utk aku share sini.. now lets cekidaut..


Aktiviti sabtu lepas adalah IFTAR secara Potluck di rumah exskoolmate asben aku.. Umah Bee dan Wak Jali. yang datang majoritinya budak2 SKS dan SMKSS .. aku as bini haruslah mengikut aje xtvt suami.. maka kami bertiga beranak pun berbuka lah beramai-ramai dgn kawan2 laki aku.. Menu berbuka on dat day mmg meriah sgt.. ade ayam penyet, ade ayam kurma, ayam percik, ayam pedas, kfc, bubur lambuk, pucuk ubi masak gulai lemak tempoyak dan macam-macam lagik.. mmg kenyang betol lah.. siap kami bawak balik tapau lagik lauk2 tue.. setel masalah tem bersahur nak makan ape.. :)

kawan2 perempuan laki aku.. tuan rumahnya , Bee adalah yg pakai spek mata tue.. :)
kami mak-mak dara yg ada pada hari tersebut.. :)
geng-geng lelaki .. laki aku dgn anak aku as usual..tuan umah adalah si Wak Jali..
yg pakai t-shir putih berkolar yg pakai spek duk ujung sekali tue..

nie menu yg laki aku bawak.. pucuk ubi masak gulai lemak tempoyak..
dan bubur lambuk.. 2-2 pun die yg masak..

lauk2 lain yg ada pada aritu.
Dan pada Ahad lepas.. seperti yg aku dah ceritakan dalam entry sblm nie.. yg pasal berbuka makan Mee Udang Mak Jah yg mabeles  kat Wagsa Walk tu.. rupenye ade beberapa keping gambor aku lupe nak tepek dan selitkan.. so aku tumpang tepek kat entry nie je lah k.. xde pic org lain melainkan pic anak bujang aku yg sorang tue..meyh tengok sini meyh..

dah bersiap-siap nak kuar sempat  lagik duk ngadap bbtv
siap silang kaki..

dah bosan menunggu ibu dan ayah bersiap.. duk layan perasaan
 men belon panjang..

nak online jap ahh..tp cite kat tv nie cam best lak..
nak taip entry apeeee ekk..?? pasal The Cuddlies bleyh.?
yang nie lak mase dah smpi kat kedai Pak Ngah.. Pak Ngah Alif meniaga
jual barang menan kat Times Square..ala-ala Toys R' US tu.. :)

Melepek sikit punye manja bile dah duk ngan Pak Ngah..

hye kawan-kawan,.. ni lah Pak Ngah saya..

ada hati nak naik nie jugak.. ekceli kat umah ade sbijik.. Pak Ngah kasik..
Alif memang terer nek bendalah nie..

Ok.. now sambung plak nak bercerita kisah lauk berbuka utk ari isnin..
sementelah aku bercuti haruslah byk idea nak memasak..
wlupunnnnn.. bukannya terer masak sgt.. men hentam je banyak nye..
plan sbnrnya nak masak kari daging.. mmg dah standby bahan-bahannye pun..
tp ntah cemana .. duk belek2 buku RASA.. tetibe teringin plak nak makan daging masak merah..
teruslah aku brubah hati dan berubah selera.. nak wat daging masak merah..
kebetulan pulak sabtu lepas kami ade beli isi kerang, ikan sardin  dan sedikit sayur kat pasar borong..
hurmm.. plan punye plan.. isi kerang tu aku bercadang nak wat masak lemak putih..
yg masak lemak ala-ala masak lala/kupang tue..
ikan sardin tu aku rebus dan goreng..ikut resepi mama yg laki aku sgt suke,,
pastu goreng kobis sket.. goreng cincai je pun sbnrnya..
wah.. selera nak makan macam2 bukan main banyak.. 
ntah abes ke idak.. tak tau lah kan..


ikan sardin rebus dan goreng.. my asben pebret..*huduhkan presentation nya..

sayur kobis goreng sos tiram + telur

daging masak merah

isi kerang masak lemak putih.. 
dah makan berbuka secara banyak sampai terlupa diri tgh berdiet n tgh kontrol makan..
mule lah gelabah ayam menyesal sebab dah termakan banyak.. siap menambah2 nasik..
laki aku pun same.. dua kali 5 sepuluh.. makan 2-3 kali tambah.. sedap kut lauk aku masak.. ;p
dah selesai berbuka.. rest2 kejap.. then terus terjah balkoni..
wat apekah lagik kalo bukan wat eksesais sket.. panjat step up yg my FIL bagi last week.
dah dekat seminggu Mesin Step Up tu ade kat umah.. lansung aku tak guna..
so malam tue.. terasmi lah jugak bendalah tue..semangat nak buang balik kalori yg aku dah makan td tue.


hasil lepas setengah jam.. jadiklah dari takde.. kan..
1000 step kiri/kanan burned  142.8cal..
dan semalam(Selasa) .. kami ke KL untuk mencari barang2 raya.. 
termasuklah baju, tudung dan kasut raya.. semuanya utk aku..
utk Alif dah selamat dah.. dah selesai awal-awal lagik.. :)
dah terlanjur kami di KL. dan mase keluar dari SOGO tu pun jam dah nak kul 5..
kami terus decide nak berbuka di luar..bile asben tanye.. "nak berbuka kat mane nie?"
lalu dengan pantas aku menjawab,.."Mee Udang"..
ha..sudah dah.. ngidam ke apa..?? baru je makan mee udang ahad lepas.. ni nak lagik..
jaga-jaga Cik Senah.. ehehee.. tp last2 laki aku pun setuju jer.. tak cakap byk pun..
so berbuka lah kami utk kali kedua di bulan ramadahan ni di Restoran Mee Udang Mak Jah..

dah jadik salah satu makanan pebret aku skang..

walla!!.. udang melimpah ruah.. smpi tak nampak dah mee nya di mana..
hehehe
** fuh selesai entry aku utk 4 hari.. :)

4 comments:

Izzatul Azma said...

Aaaaa mi udang lagikkkkkkkkk nakkkk jugak. Jauh la pulak nak pegi dari Subang neh.. hehe.

nanonano said...

Oit trliurr aku tgk udang besar gabak tu, ekceli aku xpernah lg merasa mkn mee udang ko, mcm xpenah jupe kt ktn ni kdai yg btl2 jual mee udang special cmni, adoii tringinnyeOit trliurr aku tgk udang besar gabak tu, ekceli aku xpernah lg merasa mkn mee udang ko, mcm xpenah jupe kt ktn ni kdai yg btl2 jual mee udang special cmni, adoii tringinnye

Ann said...

Adoi
ni betul2 mengidam mee udang ni
hahaha
btw respek sama laki mu
terer oh dia masak
aku pun x reti(read:MALAS) masak bubur lambuk ;p

AnaLyana said...

tu diaaaa... satu entry terus..haha..

nampak macam sedapla mee udang tu..:)