TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Saturday, August 20, 2011

I'm addicted to..

Yes.. aku memang dah ketagih.. dah hampir setahun lebih aku ketagih.. tp bukan ketagih dadah okeh.. aku ketagih membelikan kasut-kasut utk si dompotku yg sorang itu.. sejak dari die kecil.. maksud aku sejak dari usianya 4 bulan, aku dah mula gila membeli dan memakaikan die kasut/sandal..macam-macam jenis aku beli..ade yg hanya sempat pakai sekali dua saja.. sbb saiz kaki budak kenit itu sekejap je membesar.. wlupun masa tue , die masih belum berjalan, berdiri pun tak  lagik..saiz tapak kaki pun cenonet aje.. tp aku tetap suke nak sarungkan kasut dikaki Alif.. nampak comel.. di mata aku ia mmg sgt comel..

Siaz kasut/sandal yg mule2 aku pakaikan di kaki alif adalah 14 @ 1 kalau tak silap aku.. itu pun longgar..kaki bayi lah katekan.. kasut tu pulak jenis yg macam socks tu.. soft aje.. sesuailah dgn kaki bayi..kan.. ade 2-3 pasang jgaklah yg  aku beli.. sempat pakai sekali dua je.. sbb most of the time duk sarung socks..

Mase umo dia  9-10 bulan.. alif dah start pakai sandal saiz 2 @ 16..dah naik 2 saiz tem tu.. kaki si dompot tu mmg dompot.. jenis yg tembun..gemok-gemok aje kakinya.. so kasut2 yg dulunya saiz 14 tu terpaksa lah disimpan dalam kotak..dah takleh pakai.. sempit sangat.. ade 2-3 pasang dah aku bagi kat sepupu aku yg baru lahir.. itu pun taktaw ah die pakai ke tak.. sbb die tu baby girl.. kasut2 alif mmg kasut2 utk bby boy lah kan.. :)

Genap je setahun.. saiz tapak kaki dompot tu makin mengembang.. daging2 kaki makin membuncit.. adehh.. sekali lagik kasut2 yg sedia ada tu dah takleyh disarung.. naseb lah ade 2 pasang je yg bersaiz 16..semuanya aku amik iktibar pengalaman dari beli saiz 14 yg dapat pakai 2-3 kali tu je dek kerana kaki dak dompot nie cepat melebor.. kali ni aku beli kasut yg lebih besar dari kaki die dgn harapan dapatlah dipakai lame sket..aku beli saiz 19..mmg saiz tu besar sket lah dari kaki die.. kalo ikutkan saiz yg ngam2 dgn kaki die adalah 18 @ 3..sempat lah pakai selama 4 bulan..

Baru2 nie.. sejak dah lame asik duk sarung kasut bersaiz 18 dan ade jugak yg bersaiz 20.. smpi dah ade kasut yg dah terlebih tumit dari kasut..ahahaha.. aku terdetik ati nak belikan die kasut lagi.. nak2 dah nak raya ni kan.. haruslah ade kasut baru.. dan paling mengejutkan.. anak teruna aku dah tak muat nak sarung kasut bersaiz 20 pun.. saiz 22 pun ngam2 je kalo tak pakai stokin.. kalo pakai stokin.. abes dah.. nak tak nak terpaksalah belikan kasut sarung utk raya bersaiz 22(sbb saiz 23 xde..kalo 24 besau sgt).. sandal raya die plak bersaiz 18.. aku rase saiz kasut sarung dgn saiz sandal ,.. ade sesetengah design tu .. mmg tak same.. 

now Alif ada 7 pasang kasut/sandal yg masih bleyh di sarung dan tukar-tukar pakai.. yg terpaksa di simpan dan ade yg diberikan pada anak kawan2 pun byk jugak..smpi ayah Alif slalu tego.. "kalo belikan utk anak, berpasang-pasang pun xde hal.. kalo utk ayah nie.. nak dapat sepasang pun.. payah.." si ayah pun dah mule menjeles.. camno.. ??.. tp siyeslah.. aku mmg sgt addicted ..asik nak membeli kasut utk dompot aku yg sorang tu..pantang tgk ade jual kasut budak2 je.. mesti duk belek2.. asal ade yg berkenan di hati.. mesti beli.. macamlah anak aku leyh pakai kasut2 tu smpi besar..*membazir btul kan..??


ni antara koleksi kasut/sandal Alif..


2 dari tepi nie adalah kasut/sandal raya Alif.. :)

2 comments:

nanonano said...

aku bru nk buat entry cmni, hehe mu bt dlu :p

pRincESs_N said...

N suke jgk bli kasut tuk Aryyan..comel tgk budak pkai kasut...klo baby gurl headband..klo baby boy..kasut lerr...