TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Saturday, August 6, 2011

Iskkk.. tak bleyh blah lansung...

Tak tau nak start dari mana.. tp nak cite jugak.. tak kire .. tak kire.. sbb aku dah rase cam nyampah le plak.. *iskkk aku nie ske sgt nyampah tak tentu pasal lak kan lately nie.. ahahah.. ade aku kesah.. seb bek lah dah malam nie.. kalo siang.. mahu kurang pahala puasa aku.. kakaka.. 

Nak cite sket (selingan) ..hal-hal cinta 5-6 tahun yg lepas.. tem aku sedang asyik masyuk bercinta dgn laki aku..tem tue, aku jaranglah dapat nk bkepit sokmo dgn laki aku.. kami nie bercinta jarak jauh.. selalunya yg mendekatkan kami hanyalah sms atau kol sekali sekala.. aku di KL asben aku di KULIM.. cemana nak jumpe2 selalu..?? kalo asben balik KL .. kadang2 sekali sebulan.. kadang2 2 kali sebulan..baru lah merasa detim2..

Dan bile asben aku dapat posting kat KL sepenuhnya pun.. kami tetap jarang2 dapat detim.. Aku pompuan.. biaselah.. bercinta kan.. mestilah nak jumpe-jumpe.. detim-detim nie.. tapi nasib aku lah kan sebab bercinta dgn lelaki yg family man.. so, family come first.. awek come 2nd lah.. sumtimes comes 3rd & 4th jugak.. sbb sumtimes asben lebih ske spend time dgn  kengkawan more than me.. hurm.. penah jugak .. ekceli selalu jugak terpaksa cancel detim tanpa notis.. dah plan baik2 .. berjanji sebulan awal nak detim.. tetibe terpaksa dibatalkan pada hari kejadian.. sebabnya.. asben terpaksa penuhi permintaan ahli keluarganya.. terutama parent die.. perasaan aku?? sedih..!! mmg sedih .. kecewa juga.. tp aku cuba fikirkan positif.. aku cuba fikir camni, elok lah asben aku pentingkan keluarga dari org lain.. nnt kalo aku kawen dgn die.. jadi keluarga die.. tentu aku pun akan didahulukan dari segala hal lain.. kan.. ok.. hati kembali tenang *wlupun kecewa masih ade ..*abes dah cite aku.. now let masuk ke cerita yg sbnr-bnrnya yg nak aku ceritakan..

Beberapa hari lepas.. aku terbaca satu blog.. blog milik seorang yg aku kenal.. tp takdelah kenal sgt-sgt.. tp aku kenal sgt2 dgn org yg die kenal.. :) .. kisahnye, bila aku terbaca setiap entry2 dia.. aku terpikir gini.. "wah.. untunglaa.. pakwe ko syg ko melimpah ruah sayangnye smpi terkeluar2 tak tertampung dah tahap sayang die terhadap ko.." mana taknye.. setiap entry die tak penah putus die duk bercerita tentang encik kekasih die yg terlalu sygkan die.. dan die sdiri mengaku yg die sayangkan kekasih die tu.. kalo boleh setiap hari nak bersama. Berpisah sket dah rase cam nak mati.. siap wat stetmen, die mampu hidup tanpa udara.. tapi tak mampu hidup tanpa kekasihnya.. cer try ko tahan napas ko selama sejam.. jgn sedut sikitpun udara tu.. aku nak tengok ko leyh idup ke tak..!! cakap cam org xde pedoman.. huh.. stakat cakap.. aku pun boleh lah.. 

Siap lagi die(blogger) cite, mase mule2 nak berpisah jauh (blogger kene sambung belajar) .. si kekasih susah hati, sedih gundah gulana.. sbb nak berpisah la katakan.. anak dara org .. yg ade mak bapak lagik.. makan minum semua mak bapak yg tanggung lg.. nak dirisaukan ape la sgt..kan..??nak risau lelebih la plak.. ape kes!! tu.. mak bapak kat kg tue.. sorang2 duk kat umah.. takde lak nak dirisau-risaukan.. usah kate risau.. jenguk pun kekadang.. haihhh.. budak-budak sekarang.. awek/pakwe lebih dipentingkan dari mak bapak.. ni lah jadiknye.. isk isk isk..siap tem raya pun duk balik beraya kt kg awek.. mak bapak nie duk beraya sendirian..ingatkan anak keje..ot memanjang smpi tak dapat cuti.. xde lak dipikirkan.. duk hadap jelah awek ngko tu kan.. die yg bagi dwet tanggung makan pakai sejak ko kecik smpi ko besar.. kan..

Aku mmg cukup sakit ati bile bace dan bayangkan benda2 gini.. bukannya aku jeles dorang bercinta.. lantak korang lah kan nak bercinta ke hape.. tp yg wat aku sakit ati .. cara korang bercinta tue.. melampau sgt... macam dunia ni korang berdua je yg punye.. hello.. tgk2 lah org kt sekeliling.. korang bukannya klon Adam dan Hawa yg nak idup bdua je kat dunia nie.. haihhhh... dah lah.. lagik lame celoteh lagi aku rase sakit ati..

**ekceli aku kenal blogger ni dan aku kenal sgt2 dgn kekasihnya.. sbb tu aku sakit ati.. 
*** bakal adik ipar aku pun blogger gak.. dah bertunang pun dgn adik aku.. tp xdelah nak cite hal die dgn adik aku semedang dalam blog die.. yg camni aku respek sket lah.. xyah la nak cite byk sgt pasal kisah cintan cintun nie.. kalo tak jadik sia2 jer.. kan... *reaksi aku?? tepuk tgn aje lah.. (jahatkan aku nie...;p)...

No comments: