TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Thursday, August 18, 2011

Ramadhan Day 17

Nak share menu berbuka malam tadi..
aku start memasak lauk pauk utk berbuka pada jam 6.15ptg
mmg aku agak bersilat jugaklah kat dapur semalam..
asben aku tetibe buat wishlist yg agak wat aku rase nak menangis tak berlagu
semuanya dek kerana die skang tgh memantau semula pemakanan beliau..
berat dah kembali naik.. jarum penimbang dah bergerak ke kanan
maka harus lah beliau merasa gusar dan gundah gulana..
so semalam beliau merequest aku memasak lauk2 yg simple..
yg penting die takmo makan nasik.. NO NASIK at all!!
dan lauk yg sesimple yg aku bleyh wat adalah seperti dibawah ini..


sambal tumis kerang

dan kari daging..
niat hati aku nak suh makan lauk2 nie cicah roti.
dah suami takmo makan nasik kan.. ini jelah inisiatif aku..
tp aku still jugaklah masak nasik utk diri aku sdiri..
die nak berdiet ke hape lantak ke die la..
aku nak makan nasik.. mmg lapar betol aku semalam..dgn penat lagik..
dan bile si suami pulang ke rumah.. dan menjenguk ke ruang dapur..
smbil menghidu dan menyedut bau-bauan harum..*kunun..
maka dengan tetiba suami ku bertanya.. "awk masak nasik tak..??"
aku angguk sambil menyambung.."tp untuk sy je lah.. awk kate takmo nasik kan"..
die berlalu sambil tersenyum jer..hurm.. macam2 gaya lah plak

Last-last mase waktu berbuka.. die dulu yg isi nasik dalam pinggan..
die dulu yg ceduk lauk.. "eyh.. kate takmo nasik ??" aku tanya die..
"xbleyh tahan thn sambal tumis kerang nie.. pebret.. kari daging lagik.. dapppp~"
aku terus mencebik.. "hampessss"..
dan kami laki bini pun makan lah nasik dgn lauk2 pauk tak bersayur tu utk berbuka.
si anak .. as usual lah.. bagi satu pinggan plastik.. sudu dan garfu die cukup lengkap..
buh sket nasik.. amik kentang dalam lauk kari tu..
di makan lah situ senyap-senyap..xde ok xde ek.. setel..
dan yang paling best.. tem bebruka tu je 3 kali laki aku menambah nasik..
tu belum di kira lepas balik tarawikh.. die repeat makan nasik lagik..
adehaii suami.. jgn salahkan aku lak kalo nnt beratmu naik lagik ye sayang..

**aku sendiri pun menambah 2 kali mase tem bbuka.. 
tem sahur  barulah kami berbalik pada plan asal..
 cicah roti dgn kuah kari daging tu.. :)

5 comments:

noradzlina.kamdani said...

ooo sedapnye sambal kerang tu.......

sharEna said...

nampak sedap jer jue. kalo kite pon tambah 3 kali hahahha =p

wardah @ fie shah said...

hahaha amir kalah dgn bau bauan sedap itu Jue.

Unknown said...

akhirnya dua2x mkn nasi tue...biasalah ada smbl mmg nk nasi..sedap oo

IbuHanna said...

wah! sambai kerang..mmg ptt menambah2 nasi heheeeee