TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Thursday, February 18, 2010

Bengkak kakiku...


Dah lebih 2 ari..sejak balik dari Ipoh..kaki aku jadi bengkak..sakit btol nak berjalan...nak pakai sandals Crocs yg ala-ala massage pemberian my hubby pun jadik tak selesa..rase gatal2 n menyucuk2 je tapak kaki..mungkin sandal2 tu meransang salur2 darah kaki aku..hurmm...sungguh tidak comfort dgn keadaan sebegitu..

Mase kat Ipoh aritu..aku mintak tolong mak ngah aku (yg kebetulan mmg tukang urut) urutkan kaki aku nie..sbb dah byk sgt berjalan..kaki pun jadik sengal2 jer..lega la sket lepas kene urut..bengkak2 pun jadik surut sket..tp mmg mak ngah dah pesan..kaki bengkak mengandung mmg takkan surut selagi tak bersalin..umangaiiii...aku ade lagik 8 minggu++..takkan la nak berjalan dgn kaki bengkak2 camni..sakit leww....cepatnye kaki aku nie mbengkak..aduyaiiii..dah la perut membengkak..jari2 tangan pun bengkak2..muke bengkak..kaki pun bengkak..pendek kate sume pun bengkak la..mak ngah aku kate..tgk dari perut aku..macam dah tak lame je nak bersalin..silap aribulan .. bulan 3 nie dah bersalin dah..wlupun spatutnya aku bersalin bulan 4 .. mungkinkah aku dah tersalah kira??..my mom pun said like dat..die tego..perut aku dah mula rendah..tp aku tak kisah sbnrnya..bile2 aku nak bersalin pun ..aku dah bersiap sedia..malas nak pikir2 lagik..cepat ke..lambat ke..still kene adap jugakkan.. asalkan aku n baby selamat dan sihat...sudahla..

hurm..sok aku n famili akan bertolak balik ke Muar..ke kg halaman my hubby's punye bapak.. ye lah..last week kat kg aku..dis week kampung my hubby plak la..sungguh adil dan saksama bukan..hope keadaan kaki aku ..dan kesihatan aku nie akan bertambah baik dan tidak mengganggu perjalanan cuti aku di sana nanti..kang kalo sakit2 payah lak nak tolong wat pape..nanti ape lak kate org2 di sana kalo aku asik duk melepap aje tanpa berbuat ape2..or maybe diorang akan paham situasi aku yg tgh sarat nie..erm..hopefully la..


3 comments:

nurul riza said...

hai kak..sy pown bru blk dr kuantan ke kelantan..lps blk tu kaki mmg bengkak gile..sblm g kuantan sy ade g jmpe mak bidan nak betulkan perut,mak bidan ckp kandungan sy dh 9 bln cuma tggu mase je sbb perut dh ke bwh & salur pown dh terbuka.

wahee said...

Salam, nak tanya apa beza scan 3D n 4D yer...

Syima Syaz said...

tak sabarnye nak tgk baby kau jueee...