TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Tuesday, March 1, 2011

Cabaran Hari Pertama :: Buat Satu Pengakuan *Berani mati

::kata-kata semangat sebelum memulakan cabaran::
maka dengan ini sy secara suka dan rela hati ingin menyahut cabaran cik Balkis utk post entry setiap hari selama 30 hari mengikut tajuk2 yg telah diberikan. chaiyok!chaiyok!
Cabaran Hari Pertama :: Make One Confession
Rahsia Kegemukan dan sebab Penyusutan Diri Sy :p
korang nak taw tak...??
saya rasa skang sy dah kurus skettttt..
dalam tempoh 2 bulan sy dah kehilangan hampir 5kg
tp sejujurnya sy mengaku yg kehilangan berat badan sy..
bukan kerana sy berdiet atau mngambil sebarang ubat kurus..
semuanya gara2 kesibukan dalam menguruskan anak dan rumahtangga
jadual makan sy mmg agak kelam kabut
semenjak mama sy dah tak duk dengan sy sejak awal january.
**kisahnyer::
sebelum nie segala tugas memasak, mengemas rumah dan menjaga anak saya
dilakukan sepenuhnya oleh mama sy..
*bukan sy yg menyuruh tetapi beliau mmg seorang yg mmg jenis tak bleh duduk diam..
jadi setiap kali balik kerja..semuanya telah siap sempurna..
pendek kate mmg sy relax habislah sbb bile balik kerja..
makan minum pakai sume sudah siap..
dah senang disenangkan lagik..:)
dan itulah salah satu rahsia @ faktor penggemukan diri sy sblm ini
sehingga mencapai berat hampir 70kg
.
.
.
tp setelah mama tak tinggal bersama kami sejak awal january lalu..
segalanya sy yg uruskan sdiri..
menguruskan anak..
memasak dan mengemas
membasuh dan mencuci..
semuanya di bahu sy
*tapi ada masanya suami sy tak penah jemu utk turut membantu
dah 2 bulan semua kerja saya lakukan sdiri tanpa adanya mama
dgn keadaan yg agak rushing.. makan tak menentu
tido tak menentu..
kegemukkan sy sudah semakin menyusut..
kehilangan berat badan hampir 5 kg mebuatkan sy berasa ringan sdikit
alhamdulillah.. ~
** berharap akan semakin menyusut
lagik dan lagik..
insyaAllah..

4 comments:

nanonano said...

owhh byk dah tu 5kg
jelesnye :(

akiss ferrero. said...

yeay! 5 kg!

insyaAllah. leh turun lagi tuuu...

ok, selamat menjawab 30 soklan, huhuhuh

Dayu said...

kenapa fenomena ini tidak berlaku kepada diriku??
ke aku tak cukup rajin mengurus umah
mungkin juga

sharEna said...

jue xdelah gemuk mane pon sebenarnya tau! jujur ckp nih =)

sedang molek jer. tp klu dpt turun berat lg sape xnak kann?? =D

jelessss huhuh