TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Monday, May 9, 2011

Alif Demam..

Aku bercuti lagi hari nie.. semuanya dek kerana kejutan yg berlaku pada jam 3 pg td.. tgh sedap2 tdo tetibe aku tersentuh sesuatu yg panas.. OMG.. tubuh anak aku!! aku segera ke ruangtamu dapatkan termometer.. sukat suhu badan anak.. MasyaAllah!! 39.8'c .. tetibe minda tertumpu kepada kes yg berlaku kepada anak Ena, Naurah.. dah sepantas kilat menyuruh ayah Alif bangun utk membantu.. Terus minta ayah dapatkan sehelai kain basah .. lap2 seluruh badan Alif dari kepala ke kaki.. Amik Panadol Syrup.. dan suapkan ke mulut Alif.. diikuti dgn Scott Emulsion. Alif telan dgn rela..Alhamdulillah.. die tak meronta2 seperti biasa tatkala mahu menyuapkan die ubat. kemudian lekatkan cool fever di dahi Alif.. seterusnya aku dapatkan kain napkin yg lembab dan balutkan seluruh tubuh Alif.. kemudian bagi die minum air cap badak yg dah di isi di dalam botol susu. Alif minum tanpa menolak..Sambil bersila, Aku peluk tubuh Alif erat2.. panas.. lalu aku cium pipi die dan dahinya berkali2.. mmg saat begini adalah saat paling getir dan paling mencabar kewibawaanku sbg seorang ibu.. iaitu saat anak demam/sakit dan terbaring lemah. Tapi aku redha.. semua ini dugaan. Setiap ibu melaluinya bukan?? dan aku tahu masih ade ramai lagik ibu2 diluar sana yg mendapat ujian yg mungkin lebih teruk dari apa yg aku alami.. aku harus kuat hadapi semua ini.. Ya Allah, kuatkanlah semangat aku. Tabahkanlah hati aku.. Dan semoga selepas ini..Anak ku diberikan kesihatan yg lebih baik dan kesejahteraan kepada dirinya hendaknya.. Amin

6 comments:

nanonano said...

bagus alif ni,
elok je coll fever tu trletak tas dahi,
kalu mika, xde can lsg,
lap2 ngn kain bsh pun ditepis2 marah, humm last2 bwk dia g mandi, senang citer :p
get well soon yer alif!

chik star said...

alif cepat sembuh yek .!

Ayuraza said...

sian aliff..ubu tabah ok..mintak aliff cepat sembuh..

sharEna said...

harap alif cepat sembuh. bagi ubat ikut time jue. jgn skip2. insyallah cepat baiknya nanti

and pantau selalu suhu dia tue. kdg2 on & off

anak sakit mmg susah hati ohh! T_T

AnaLyana said...

luluh hati bila dgr anak-anak ni demam kan.. harap jue bersabar k..

semoga aliff cepat sembuh...

Dayu said...

demam tgh2 malam mmg merisaukan
nasib baik ko sedar jue
tp aku selalu yakin
instict mak2 mmg kuat
kita mmg dicipta untuk melindungi anak2

semoga cepat sembuh ye alif
ahad ni nak main kejar2 kat playground