TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Thursday, July 7, 2011

My New Routine..

Ramai yang tertanya-tanya.. dan mungkin juga ade yang tak percaya.. tp inilah hakikatnya.. semenjak 2 minggu lepas, inilah rutin harian aku stiap petang bermula jam 4.30pm sehingga jam 5.30pm.. berjimba rumba di gym.. selalunya aku kesini bertemankan beberapa org kawan yg lain.. tp bile dorang takde(kursus, operasi or etc).. aku akan pergi bersendirian.. paling tidak ditemani oleh Akiss.. *tengs Akiss sbb rajin temankan akak.. :) 

Semangat aku utk merajinkan diri  workout di gym nie bermula apabila aku kembali aktif bersukan.. selama 2 minggu aku turun padang berlatih netball.. sehinggalah aku dan team beraksi di hari perlawanan pada 17hb-19hb June tempohari.. habis je sukan tue.. segala aktiviti lasak pun tamat.. selama 2 minggu berlatih..dan beraksi di tgh padang.. aku berjaya turunkan berat badan aku dari 73.4kg sehingga ke 70kg.. dalam tempoh 2 minggu je tu.. so kesan dari penurunan berat badan aku tue lah.. aku terpanggil utk meneruskan perjuangan aku utk menurunkan lagi berat badan aku.. dan kebetulan pula pada masa yg sama aku turut menyertai Program Diet 50 Hari (PD50H) yg dianjurkan di FB.. program tersebut bermula sejak 13hb June dan akan tamat pada 30 Julai nanti.. pelbagai hadiah ditawarkan.. walaupun tidaklah menang beribu2 ringgit Malaysia, tp skurang2nya program itu dpt menggalakkan dan memberi aku semangat utk turunkan berat badan aku yg dompot nie..

Dan paling membahagiakan.. aku telahpun berjaya menurunkan berat badan aku dari 70kg hinggalah 65kg sekarang .. setelah 3 minggu join program nie..5kg dalam 3 minggu.. sape tak nak kan..?? penurunan itu telah membuatkan aku rase sgt gembira.. riang hatiku tak terkata..*siap jadi pemenang mingguan lagi dalam PD50H.. klik link nie kalo tak percaya --->keputusan Pemenang Mingguan PD50H .. ramai juga di pejabat yg dah menegur bahawa aku dah nampak semakin susut.. dan dah nampak selim melim berbanding sebelum ini.. siyes, i like u ols.. :) Alhamdulillah, aku bersyukur kepada Tuhan kerana berikan kudrat dan semangat pada aku selama ini.. tanpa izinNya.. aku takkan sesemangat ini.. 

Kini hanya tinggal 3 minggu lebih saja lagi utk mengakhiri program ini..lepas ni puasa pula.. harap sgt dapat kekalkan semangat ini wlupun program nie dah tamat nanti.. Aku berhasrat mahu kembali selim melim sama seperti zaman2 aku belum beranak dulu.. target aku utk turunkan lagi 10kg sehingga menjelang raya nanti.. dgn berat 55kg itu nanti mungkin aku akan rase lebih selesa..:).. mudah-mudahan terlaksana lah hendaknya.. Amin..

now, meyh cuci mata layan aksi si dompot bersenam.. :)

me, running on treadmill.. 30 minit nie taw.. 

result aku selama hampir 30 minit berlari atas treadmill ..final result was.. 3.0km/-250cal

cycling time.. khusyuk kan.. kan.. :p

berjaya mengayuh basikal sejauh ini selama hampir 15 minit.. calorie yg berjaya dinyahkan dari tubuh adalah 50cal.
**selain dari kontrol kuantiti makanan..
sehari mmg aku target nak ilangkan 300cal di gym.. 
jadilah kan dari takde .. kan.. :)

7 comments:

pja said...

beshnye jue...kalo la berpeluang ke gym bagai...mmg nk sgt2...hhuhuhuh

Chaiyok2 jue..yakin boleh...mesti bleh punye la ngan semngat kental cenggini...hehehehe

Tina Othman said...

wow kuatnya semangat, good luck dear =)

Tina Othman said...

wow bersemangatnya, good luck dear, banyak tu 5g dlm masa 3 minggu =)

sharEna said...

bestnya kalo kt opis nie pon ade treadmill..

dh xde, kenalah beli 1 kot? ahaks =p

Mia-Ina said...

suke dgn smgt akak...mia nk link this blog..boleh kan?jd panduan juga..salam ukhuwah kak ju

shadaziz said...

Jue.. Jue gi gym kat mana tu Jue..? Macam best je tempat tu..

::( ';')جو أمير(';' ):: said...

Mia :
silekanlah link Mia.. akak alu-alukan.. :)


Shadaziz :
gym kat bawah opis jer.. :) free of charge.. :)