TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Thursday, August 11, 2011

Aper nak dicerita ekk..??

Tak taw nak cerita ape.. ?? idea zero.. tak taw nak perah tang mane lagik idea tu.. memang zero.. erm.. tp kalo tak membebel kat sini tak sah la kan.. **dasar kuat bebel..

Ekceli, aku nak share satu pengalaman paling menyakitkan *betis* aku.. kalo kornag nak taw.. skang nie aku tgh melayan kesakitan kaki aku.. dari pada betis smpi ke peha.. nak berjalan sikit punye sakit.. jalan pun dah lemah gemalai sopan santun.. semua gara-gara kesakitan yg aku alami.. tak penah2 aku jalan sesopan ini.. tawuuu.. ahahaha~

Puncanya?? puncanya adalah dek kerana kerajinan aku mendaki tangga bangunan opis aku nie pada Isnin yg lepas.. pada mulanya ingat nak berworkout santai di gym.. tp rupa2nya.. gym tutup lah plak dibulan  purnama  puasa nie..so, dengan kudrat yg ade.. aku pun menguatkan tekad dalam hati.. dan menguatkan kuda-kuda utk memanjat tangga-tangga kat bangunan opis aku nie.. ahahahaha.. 

Berapa tingkat?? agak-agak korang la, kalo dah sakit2 sejak isnin smpi khamis dah cam org OKU lagaknya nie.. bape tingkat aku dah panjat..?? .. 10?? hurm.. aku up lagi 4.. yerr.. aku panjat smpi tingkat ke 14 okeh *tingkat paling tinggi* kat opis aku nie.. 

Ha.. korang bayangkan lah.. 14 tingkat aku panjat dibulan Ramadhan Al Mubarak nie.. mau tak jalan jengkut2.. laki aku kate muscle betis nk peha aku menegang.. maybelah .. panjat tangga kowt.. dah 4 hari dah duk mengeras gini.. kawan aku kate *kawan aku nurse* kalo dah gitu kene stop workout.. sbb takut jadi muscle tear.. lagi hazabbbb... nak duduk nak mencangkung pun menangis dibuatnye.. adededeiii.. sendiri cari penyakit.. ni pun seb bek lah masih bleyh berjalan dan melakukan perkara-perkara yg wajib lagik.. cume semuanya kene pelan2 lah.. xleyh nak lasak2 seperti sebelum nye.. 

Serik?? NO.. aku mane reti serik.. mebi lepas dah baik nie. . aku akan start balik.. tp takdelah nak panjat smpi tingkat 14 lagik.. aku nak kurangkan jadik half.. wat pelan2.. n make sure hari2 buat.. so betis tue dah lali.. *lame2 betis aku je lah yg kurus keding*.. laki aku dah kate.. nak wat pape jgn benti.. jgn nak rehat2.. bile dah stop.. ginilah jadiknye.. muscle jd terkejut.. ok ,insaf sekejap sebab tak dengar nasihat orang.. :(

Olah.. setakat ni je kut aku bebel pepagi nie.. dari tak tau nak bebel ape.. panjang jugak aku bebel kat sini ni.. ahaha.. sehingga bertemu di lain entry.. wassalam..

Ok bai :)

No comments: