TETAMU

SELAMAT DATANG !!

Hye kawan-kawan, arini


Dah Alang2 Masuk Sini.. Sudi2 lah Follow yer.. :)

Wednesday, August 10, 2011

Mission Possible


Sejak Isnin yang lepas.. semuanya macam mimpi..
dari perihal timbang yg dah turun ke angka 55.5kg
sehinggalah ape yg berlaku pagi ini..
Sebenarnya.. sepanjang penurunan berat badan aku ni..
aku sendiri macam tak percaya..akan menjadi seperti hari ini..
Dikalangan kawan2 .. ade yg perasan ttg penyusutan aku.. 
dan ade juga yg masih seperti biasa apabila melihat aku..
mungkin hari2 duk ngadap aku.. dorang tak perasan sgt..
or mungkin aku nie mmg takde perubahan lansung pun sbnrnya 
melainkan kehilangan berat air dalam badan.. mungkin..
wlupun sblm nie.. aku rase byk perubahan 
berlaku pada tubuh aku bila aku menyarungkan baju..
bila aku  menyarungkan jeans2 aku..
semuanya dah longgar sedikit dari saiz asal..
tp .. bile melihat dicermin.. aku rase.. macam same jer.. 
ishhhh.. apakah aku dah paranoid dgn tubuh sdiri..

Dan pagi td, dengan secara berani dan meyakinkan diri sdiri
 yg bahawa sememangnya saiz aku ni dah mengecut..
aku amik baju kurung yg dah hampir 2 tahun aku tak pakai..
sejak berkahwin mmg aku dah tak selesa nak sarung baju nie..
sebab smua part adalah sendat mendat..
dengan lengan gabak.. dengan perut boyot..
ishhh buruk nawwww aku menengoknye,..
dgn pinggul melebor.. isk isk isk..

Tapi .. ini yang berlaku pag td ..
apabila aku menyarungkan semula baju kurung tue..

tara tara tara....:)

aku dah bleyh sarung baju nie balik... yahuuuuuu...!!
gambar di tengah sengaja aku sendatkan
sbb nak tunjuk yg perut aku dah mule rendah dari dada..
kalo tak.. memboyot cam org ngandung 5 bulan..
dan paling best.. aku dah ade pinggang balik.. i like.. :)

dan paling-paling-paling aku ske ..
bile aku tgk saiz baju nie.. (baju nie adalah readymade)..
jeng jeng jeng..
ia bersaiz S okeh!!!.. aku dah leyh pakai baju saiz S.. mimpi ke aku..
*pang* tampor pipi sdiri..sakit...:(.. tp ia memang benar bersaiz S..
sy sangat sukakannya.. :)
Alhamdulillah.. nampaknya baju readymade bersaiz S aku dah bleyh sarung.. ekceli sejak lepas bersalin baju readymade aku semua bersaiz L.. kekadang XL pun penah :(.. pasni nak try kebaya pulak.. tp aku tak de kebaya.. tak penah ade.. abihtu acane..?? apa kata aku beli baju kebaya utk raya tahun nie..?? amacam?? ermmm.. tgk lah camne.. sbb aku bukan peminat kebaya.. kang tak pakai.. rugik jer. kan.. tp aku tetap puas hati  dgn kejayaan aku pagi ini.. Alhamdulillah.. syukur kepadamu Ya Allah.. :)

**selain usaha dan disipilin..
percayalah pada diri sendiri..
setiap usaha.. pasti ada hasilnya..
:)

4 comments:

Nadya said...

perghhhh respek laa..nadya tunggu pas raya je ni nak pulun..tp sayang plak baju raya dah amek size besar hahahah

::( ';')جو أمير(';' ):: said...

chaiyokkkk2.. ala nadya bukan besar sgt pun.. sekejap jer nak mengecut.. nadya lagik kecik dari jue la skang ni pun .. kan.. sekejap jelah nk potong tang corner.. ehehe. :)

sweethOneY said...

wahhh congrats kak juee ! saya pun tgh usaha diet jugak ni

pRincESs_N said...

N pon rs bln poose ni berat trn...kak..pkai laa kebaya!!!